CNC skærnig i metal?

Jeg er sikkert helt OT men kunne ikke finde en bedre gruppe..

Jeg søger en der kan CNC skære nogle metal i 3mm tyk metal plade.. og ca

10x10 cm..

Gerne billigt og gerne i nær fremtid.. Evt. i nærheden af 6920 / 7400

Mvh Brian

Reply to
Icenfire (6920)

Hvilket metal ?

Jeg har gode erfaringer med at få skåret i kobber i den tykkelse. Det er IKKE laser, men kobber. De kan læse en autocad fil til at styre apparatet med. Det koster ca 800 kr pr skæretime, og hvis det ikke er stor koster det måske et kvarter plus materialeprisen

Jeg har tilsyneladende problemer med det danske sprog, men det er der så mange andre, der har. Jeg ville fortælle at vandstråleskæring er billigt og effektivt...

Tillad mig at supplere de andre indlæg. Du kan spare tid og penge hvis du selv kan levere CAD-filen der skal bruges. Det er jo ikke kun mens emnet bliver skåret der koster men også tiden med at skrive instruktionerne. Hvis du kan komme med en fil lavet i f.eks. Autocad er du et langt stykke. Prøv selv at Google på "vandstråleskæring", så får du masser af hits.

--
MVH.
Finni

"Icenfire (6920)"  skrev i en meddelelse
> Jeg er sikkert helt OT men kunne ikke finde en bedre gruppe..
>
> Jeg søger en der kan CNC skære nogle metal i 3mm tyk metal plade.. og ca
> [...]
Reply to
F.Syndergaard

Hej

Jeg takker for de gode råd og prøver google om jeg kan finde noget på vandstråleskæring.. jeg tror hellere jeg må lave firmaet lave tegningerne til mig, da jeg ikke har autocad og ikke er en ørn til at tegne..

Mvh Brian

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:46bf6abb$0$2672$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Reply to
Icenfire (6920)

Icenfire (6920) skrev:

Må man spørge hvad du skal at skåret? en figur?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Hej Brian

Nu er CAD arbejde ikke det billigste at få lavet, så fortæl hvad du skal have lavet. Der er sikkert mange der kan hjælpe med en AutoCad tegning uden det behøver koste noget særligt.

Ps: for overskuelighedens skyld, så skriv dit svar under det du citere.

Det er nogle nogle foreskellige beslag der skal boltes sammen og når det hele er boltet sammen så kan det bevæge sig i forskellige retninger..

Hvis der er nogle der kan lave de nødvendige tegninger, så har jeg det hele på papir som kan scannes ind og mailes..

//Brian

"Max" skrev i en meddelelse news:46bf7954$0$15885$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Icenfire (6920)

Øhh, læste du Max' PS?
--
Mvh
Jesper Poulsen

Er det ikke et dumt spørgsmål? ;-)

--
Thomas
Reply to

Det kunne da være at han læste det men er sk*deligeglad. Typen findes desværre. :-(

--
Mvh
Jesper Poulsen

Hej Brian

Da du åbenbart ikke er interesseret i at hjælpe mig, så melder jeg fra til at hjælpe dig.

Nå.. så bliver man frosset ude...

det er ikke sikkert at os alle er lige gode til at finde ud af at bruge en nyhedsgruppe, eller finde ud af at gøre det rigtigt, eller forstå helt presist hvad andre mener.. men så skal det åbentbaret gøre at der kommer indtil flere beskeder der er totalt urelevante for selve spørgsmålet..samt at andre går helt døde og forlader spørgsmålet i foragt på den bekostning..

Jeg beklager meget at jeg ikke er lige så god til at bruge en nyhedsgruppe som jer andre.. for det er jo altid jer der er de bedste ik?

Mvh Brian

"Icenfire (6920)" skrev i en meddelelse news:46bf309b$0$35934$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Icenfire (6920)

Hej Brian

Du prøver jo ikke engang, lyt dog til rådene og følg dem.

Hvordan man gør på usenet kan du læse meget om her

Det er umiddelbart fair nok; men tag et kig på usenet.dk, specielt her:

//michael

Reply to
Michael Thomsen

"Icenfire (6920)" skrev i en meddelelse news:46c018a6$0$79216$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

bekostning..

Når folk forsøger at hjælpe dig til, evt. at blive bedre til at færdes her, til din egen glæde og bedste, så er det helt sikkert en forkert attitude at stille op. Det er såmænd ikke så svært at finde ud af. Læs blot lidt på de links du har fået, og kig lidt på hvordan andre svarer, så har du lynhurtigt forstået meningen med at citere korrekt. Det er ikke for at være på nakken af dig folk gør opmærksom på teknikken, det er udelukkende med den intention at hjælpe dig.

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)