Clock til flere kredse

Hej,

Jeg har en konstruktion med flere kredse der kører ved 25MHz. Det er
hhv. en pic18f6722 og en enc28j60. I stedet for at have et krystal til
hver, tænkte jeg at de kunne deles om et enkelt.
Enc28j60'en har et clkout-ben, hvor jeg evt kunne drive pic'en, men kan
jeg ikke gøre det den anden vej? Altså evt bruge CLKO (der sidder
krystallet dog også, jo). Hvad gør man?

Og til sidst. Hvor finder jeg et 25MHz krystal i et lille hus? 3x3mm
eller noget i den retning? Har kigget hos forskellige forhandlere, men
synes ikke jeg har være så heldig.

Re: Clock til flere kredse

    Ik for at være på tværs, men hvorfor bruge 25MHz på en PIC18F ??? du
kan jo bruge en 10MHZ, og så slå PLL til, så for du den op på 40MHz
internt ;) og du kan også slå den fra igen mens du køre, samt skifte
mellem ekstern klok, og det interne clockværk ;)

    Men, jo i stedet for at bruge en crystal, kan du bruge sådan en
kalibreret clock generator med intern crystal osv... denne kan sendes
ind på PIC'ens CLKI, og så kan du tage CLKO over til enc'en.

--
VH
Lars Molnit

Har ikke lige selv lavet en opstilling med dit forslag men,
bliver frekvensen på CLKO ikke en 1/4 af CLKI og forskudt 180 grader?

Hvis den gør, skal man jo lige være opmæksom på det, men det er jo ikke
sikkert
at det betyder noget i Jonas's projekt.

Mvh
Gert K.

Re: Clock til flere kredse

    Pis, jo så det lige i datablade, havde helt glemt det :( jeg tænkte i
at den gik 1:1 når PLL'en var tændt, men det vil både give problemer med
de 25MHz, men vil heller ikke funke aligevel da PLL'en ku virker internt.

    Jo, for ENC'en han vil drive skal ha 25MHz.

--
VH
Lars Molnit