Byggesæt

Finder der et byggesæt der gør det muligt at tænd/slukke nogle 220v stik via
computeren?

/Søren

Re: Byggesæt

Ja !
Kig på byggesæt fra enten Brinck eller Vellerman

Re: Byggesæt

Har jeg gjort, men er ret usikker angående hardware og softwaren.

/Søren

Re: Byggesæt

Så må du komme med lidt bedre forklaring på, hvad du skal bruge.

Parallelport relæprint er lette at styre..

Re: Byggesæt

Noget der kan give mig en forståelse for hvordan man kan få hardware og
software til at fungere sammen.
Altså bare noget at lege med, behøver ikke være så brugbart.

Re: Byggesæt

Phua, det er lidt svært, du er sparsom med oplysninger om dine egne
evner.

Kan du programmere og i hvilke(t) sprog ?

http://www.beyondlogic.org/ kan måske hjælpe ?

Kender du noget til elektronik ?

http://www.epanorama.net/links/project_pc.html#pc_parallel kan måske
hjælpe ?

Re: Byggesæt

Java og PHP primært.

Kender det allermest grundlæggende, har haft det på c-niveau.

Prøver at kigge på linkene.

/Søren

Re: Byggesæt

_Stor_ hjælp

Så må du forklare mig, hvad C niveau er....

Re: Byggesæt

´
Det allermest grundlæggende og ohms lov og og hvad de forskellige
komponenter gør.

/Søren

Re: Byggesæt

Så kan du sagtens lave byggesæt og evt gennemskue dem og selv lave det
"from scratch"

Vellerman er så rare at de ligger diagrammer med til deres byggesæt i
vejledningen. Vejledeninger kan du hente fra deres hjemmeside.

Re: Byggesæt

Hvilket byggesæt vil du anbefalde mig at starte med...?

Re: Byggesæt

Hvad skal du bruge ?

www.velleman.be

Re: Byggesæt
Køb evt en strømspareskinne, og klip USB stikket af (og smid væk).

Put 5V ind i kablet for at tænde for 220V.

Så har du relæ og stik, uden mulighed for at få 220Volt på fingrene.

Og så koster det kun 90,- kr

PS: Du skal stadig lave et eller andet det kan levere de 5 Volts
styrespænding.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /