Byggesæt

Finder der et byggesæt der gør det muligt at tænd/slukke nogle 220v stik via computeren?

/Søren

Reply to
SO

"Søren Gørtz Olesen" skriver:

Ja ! Kig på byggesæt fra enten Brinck eller Vellerman

Køb evt en strømspareskinne, og klip USB stikket af (og smid væk).

Put 5V ind i kablet for at tænde for 220V.

Så har du relæ og stik, uden mulighed for at få 220Volt på fingrene.

Og så koster det kun 90,- kr

PS: Du skal stadig lave et eller andet det kan levere de 5 Volts styrespænding.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

evt. et USB stik? :-) mvh MIC

Reply to
MIC

Har jeg gjort, men er ret usikker angående hardware og softwaren.

/Søren

Reply to
SO

"Søren Gørtz Olesen" skriver:

Så må du komme med lidt bedre forklaring på, hvad du skal bruge.

Parallelport relæprint er lette at styre..

Noget der kan give mig en forståelse for hvordan man kan få hardware og software til at fungere sammen. Altså bare noget at lege med, behøver ikke være så brugbart.

Reply to
SO

"Søren Gørtz Olesen" skriver:

Phua, det er lidt svært, du er sparsom med oplysninger om dine egne evner.

Kan du programmere og i hvilke(t) sprog ?

kan måske hjælpe ?

Kender du noget til elektronik ?

kan måske hjælpe ?

Java og PHP primært.

Kender det allermest grundlæggende, har haft det på c-niveau.

Prøver at kigge på linkene.

/Søren

Reply to
SO

"Søren Gørtz Olesen" skriver:

_Stor_ hjælp

Så må du forklare mig, hvad C niveau er....

´ Det allermest grundlæggende og ohms lov og og hvad de forskellige komponenter gør.

/Søren

Reply to
SO

"Søren Gørtz Olesen" skriver:

Så kan du sagtens lave byggesæt og evt gennemskue dem og selv lave det "from scratch"

Vellerman er så rare at de ligger diagrammer med til deres byggesæt i vejledningen. Vejledeninger kan du hente fra deres hjemmeside.

Hvilket byggesæt vil du anbefalde mig at starte med...?

Reply to
SO

"Søren Gørtz Olesen" skriver:

Hvad skal du bruge ?