Bruges sådan et instrument mere ?

Hej Elektronik !

Jeg har sådan en signal generator stående i kælderen:

Men hvad er det egentlig ? og er der nogen, der bruger sådan noget i dag ?

Er den noget værd (jeg tænker ikke økonomisk)

Pft. Jørgen

Reply to
Jørgen

Der er sikkert en radioamatør et sted som kunne bruge den til test af noget gear.

Hvis du ikke finder et andet hjem til den, så modtager vi gerne donationer til vores værksted hos Open Space Aarhus.

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk/
Reply to
Flemming Frandsen

jeg er også gerne aftager hvis du ikke har plads mere... betaling i form af kontanter, rødvin, god kaffe... :-)

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus Jensen

Den 20-02-2011 15:38, Jørgen skrev:

En fattig radioamatør som jeg på pension kan sagtens få glæde af den.

Mnh Erik

Reply to
E.R

"Jørgen" skrev i meddelelsen news:4d61277a$0$56768$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jeg kunne også være intresseret i at omsætte den til kontanter.

Mvh. Niels

Reply to
Niels C. Grønlund [2500]

Den 20-02-2011 16:22, E.R skrev:

selvfølgelig mod overkommelig betaling. :-)

Mvh Erik

Reply to
E.R

i pensionister har da mange flere penge til rådighed pr. måned end børnefamilier med to små børn... her er der ingen rabat på bus og tog, arrangementer, mad, rengøringshjælp mv.

:o)

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus Jensen

Den 20-02-2011 18:19, Rasmus Jensen skrev:

Nu gælder det ikke førtidspensionister, og du ville næppe ønske dig det rådighedsbeløb min kone og jeg har. :-)

EOD (ihvertfald om økonomi)

//Erik

Reply to
E.R

Kære venner !

Det er da helt overvældende med den interesse.

Tak for jeres input

Et familiemedlem ville gerne have den, så den er afsat.

Jørgen S

Reply to
Jørgen

Hej Jørgen

Og dem der er så intereserrede, ja de kan finde en, magen til, til salg på Brugtgrej til 1200 kr.

--
Mvh

hehe... sorry - men kunne ikke lade være... I (pensionister) er jo danmarks største forbrugergruppe bortset fra 16-25 årige... :o)

ha' en fortsat god søndag aften...

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus Jensen

"Jørgen" skrev i en meddelelse news:4d61277a$0$56768$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Hej Jørgen! Det er en rigtig fin målesender som ofte ses til salg blandt radioamatører. Jeg er selv den lykkelige ejer af en, og bruger den flittigt ved istandsættelse af ældre kortbølgemodtagere. De handles til priser imellem 1200,- og 1500,- afhængig af standen....

Mvh! Torben.

Reply to
Torben Wridt

"Jørgen" skrev i en meddelelse news:4d61277a$0$56768$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jo - det er en signalgenerator / målesender der f.eks. kan anvendes ved justering af tunere osv. Jeg har en "luksus" udgave af en sådan en stående.En Leader 3216 - som jeg stadig bruger engang imellem.

Et instrument jeg har arvet. (Heldigvis - da det i sin tid har kostet adskillige tusinde kroner - op imod 35K, og selv om det er udgået - kan koste mange tusinde kroner på brugt markedet - se f.eks.
. Som du kan se af andre indlæg, så er der stadig stor interesse for sådanne instrumenter, og de kan sagtens anvendes i dag. Din generator er en Boonton electronics 102D fra 70erne - som vist nok i sin tid har kostet omkring 12K. Det er en ganske ok generator. Jeg har set modellen til salg i dag til mellem 800 - 2000 kr.

C. Nielsen

Reply to
Carsten Nielsen