Bruges sådan et instrument mere ?

Hej Elektronik !

Jeg har sådan en signal generator stående i kælderen:

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/vgB12457.jpg

Men hvad er det egentlig ? og er der nogen, der bruger sådan noget i dag ?

Er den noget værd (jeg tænker ikke økonomisk)

Pft. Jørgen

Re: Bruges sådan et instrument mere ?

Der er sikkert en radioamatør et sted som kunne bruge den til test af
noget gear.

Hvis du ikke finder et andet hjem til den, så modtager vi gerne
donationer til vores værksted hos Open Space Aarhus.

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk /

Re: Bruges sådan et instrument mere ?

jeg er også gerne aftager hvis du ikke har plads mere...
betaling i form af kontanter, rødvin, god kaffe... :-)

mvh
Rasmus

Re: Bruges sådan et instrument mere ?

En fattig radioamatør som jeg på pension kan sagtens få glæde af den.

Mnh Erik

Re: Bruges sådan et instrument mere ?
Den 20-02-2011 16:22, E.R skrev:

selvfølgelig mod overkommelig betaling. :-)

Mvh Erik

Re: Bruges sådan et instrument mere ?
i pensionister har da mange flere penge til rådighed pr. måned end
børnefamilier med to små børn...
her er der ingen rabat på bus og tog, arrangementer, mad, rengøringshjælp
mv.

:o)

mvh
Rasmus

OT : pensionister

Nu gælder det ikke førtidspensionister, og du ville næppe ønske dig det
rådighedsbeløb min kone og jeg har. :-)

EOD (ihvertfald om økonomi)

//Erik

Re: pensionister
hehe... sorry - men kunne ikke lade være... I (pensionister) er jo danmarks
største forbrugergruppe bortset fra 16-25 årige... :o)

ha' en fortsat god søndag aften...

mvh
Rasmus

Re: Bruges sådan et instrument mere ?

Jeg kunne også være intresseret i at omsætte den til kontanter.

Mvh.
Niels

Re: Bruges sådan et instrument mere ?
Kære venner !

Det er da helt overvældende med den interesse.

Tak for jeres input

Et familiemedlem ville gerne have den, så den er afsat.

Jørgen S

Re: Bruges sådan et instrument mere ?
Hej Jørgen

Og dem der er så intereserrede, ja de kan finde en,
magen til, til salg på Brugtgrej til 1200 kr.

Max

Re: Bruges sådan et instrument mere ?

Hej Jørgen!
Det er en rigtig fin målesender som ofte ses til salg blandt radioamatører.
Jeg er selv den lykkelige ejer af en, og bruger den flittigt ved
istandsættelse af ældre kortbølgemodtagere.
De handles til priser imellem 1200,- og 1500,- afhængig af standen....

Mvh!
Torben.

Re: Bruges sådan et instrument mere ?

Jo - det er en signalgenerator / målesender der f.eks. kan anvendes ved
justering af tunere osv.
Jeg har en "luksus" udgave af en sådan en stående.En Leader 3216 - som jeg
stadig bruger engang imellem.
http://www.tequipment.net/Leader3216.asp
Et instrument jeg har arvet. (Heldigvis - da det i sin tid har kostet
adskillige tusinde kroner - op imod 35K, og selv om det er udgået - kan
koste mange tusinde kroner på brugt markedet - se f.eks.
http://www.tucker.com/Product.aspx?Item29%700&Cond=R ).
Som du kan se af andre indlæg, så er der stadig stor interesse for sådanne
instrumenter, og de kan sagtens anvendes i dag.
Din generator er en Boonton electronics 102D fra 70erne - som vist nok i sin
tid har kostet omkring 12K. Det er en ganske ok generator.
Jeg har set modellen til salg i dag til mellem 800 - 2000 kr.

C. Nielsen

Site Timeline