Blinkende diode i bil... - Page 2

Re: Blinkende diode i bil...
Hej Michael (Lars?)
Elektor lavede for mange år siden en lille opstilling omkring en dual
opamp (LM358 tror jeg nok), hvor den ene halvdel var blinkoscillatoren
og den anden var en komparator på forsyningsspændingen.
Den detekterer så om motoren kører ved at se om batterispændingen er
oppe på ladespænding eller blot på tomgangsspændingen.
Kort sagt: Lysdioden er slukket når motoren kører og lader på batteriet
og blinker ellers.
Det behagelige er at opstillingen blot skal forbindes over batteriet,
hvilket fx. kan ske via et cigartænderstik (Hvis det er med konstant
spænding)
Hvis du er interesseret kan jeg godt prøve at grave det frem af gemmerne.

Mvh Lars Sch-M

Re: Blinkende diode i bil...
Mange tak - hvis du kan finde noget om den fætter der, så vil det da være en
mulighed...

til
udgang
bilen -

Re: Blinkende diode i bil...
til
bilen -
Der kan fås blink-dioder der kan klare 12V
uden brug af formodstand.
f.eks. hos www.rsonline.dk

Pe®=:O)s1

Site Timeline