Bevægelsessensorer ?

Hej NG.

Hvis nu jeg har brug for nogle bevE6%gelsessensorer til noget
hjemmebygget alarm noget, mon sE5% ikke det billgste er at kF8%be
sE5%danne nogle http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr3D%3388&n3D%10
eller lign ?

--20%

Christian

Re: Bevægelsessensorer ?

Jo billigt. Men det er nok ikke snedigt at have 230VAC løbende rundt i
et alarmanlæg. Om det er lovligt til alarmanlæg ved jeg faktisk ikke.

Rigtige sensorer til alarmer kører på 12VDC eller 24V (og kan derfor
drives af batterier, når tyven har slukket strømmen), og koster nogle
hundrede kroner i god kvalitet, f.x. http://www.gardtec.ltd.uk /

De indeholder osse mulighed for at monitere om kablet er klippet over.

Bo //

Re: Bevægelsessensorer ?

Mon ikke der sidder elektronik i dem til 230 V, jeg har en derhjemme
som jeg vil skille ad.

--20%

Christian

Re: Bevægelsessensorer ?

Jeg købte nogle i Silvan for 40 kr for et stykke tid siden (dem har de
desværre ikke mere). De var lige til at skille ad så man fik adgang til
sensor-delen der kørte på 5V og som gav et 0V/5V output-signal til 230V
delen. Om HN-fabrikatet fungerer på samme måde skal jeg ikke kunne sige...

Med venlig hilsen Preben

Re: Bevægelsessensorer ?
Er der nogle der ved hvormeget strøm de trækker ved 5Volt? Mon de kunne
bruges til noget batteridrevet udstyr.
MVH Lars.

Re: Bevægelsessensorer ?
Hej Christian

Jo.

Mvh Max

Re: Bevægelsessensorer ?

Hvis nu jeg har brug for nogle bevægelsessensorer til noget
hjemmebygget alarm noget, mon så ikke det billgste er at købe
sådanne nogle http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr33%88&n10 %
eller lign ?

jeg ville helt klar anbefale dig at kigge lidt på QXL eller dba. der findes
en del alarmsystemer til salg mange nye og aldrig brugte ..

~~Frank .,

Re: Bevægelsessensorer ?

Det vil jeg da gF8%re.

--20%