BeoSound Century CD strejker

Har fået sådan en ind der ikke vil spille CD. Den spinner lige en enkelt
omgang eller to, og opgiver med det samme. Som om den slet ikke fanger focus
på skiven. Der sker det samme uden skive. Der er lys i laseren, og den
søger, men fanger ikke. Fejlen er kommet pludseligt. Slæde- og spindelmotor
kører fint med lidt eksternt strøm, og slæden returnerer også OK ved start,
hvis den placeres yderst.

Kan se der er lidt løse rygter rundt om på gruppen, om standardfejl på
CD'en. Skal der et nyt drev i, mon?

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: BeoSound Century CD strejker

Mnjah.

Mail.

Re: BeoSound Century CD strejker

Noget vi andre må høre også :-) Har nemlig problem med
et Century fra 2001 der hakker/hopper i alle cd'er, ret nedern :-(

Mvh
Thomas

Re: BeoSound Century CD strejker
meddelelse

Jeg bestilte en ny laser hos Vagn-"TVmanden". http://www.reptips.dk/ , så
kunne den igen.  :-).  Kostede en lille 400-kroneseddel.

Men min fejl her var at den pludselig fra at spille OK, slet ikke kunne
spille, så det er muligvis ikke samme fejl på din.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: BeoSound Century CD strejker

"Ulrik Smed" <

Hejsa
Du skal ha mange tak for svar og link. Tror nu det er en ny laser der skal
til, som du
selv skrev i dit først indlæg så holder de vist ikke mere end 3-5år

Mvh
Thomas

Re: BeoSound Century CD strejker
On Sun, 31 Dec 2006 00:24:06 +0100, "Thomas Brøndum Nielsen"

Der findes/fandtes en PHILIPS laser hvor man med fingersnilde
kan/kunne overflytte slæden.

Jeg kan ikke huske typen, Men Ulrik har åbenbart fundet den efter min
beskrivelse, så han kan evt. give et bestillingsnummer hos en der kan
levere. Jeg har ikke tid/ressourcer til at rode i det.

Re: BeoSound Century CD strejker

Jeg tog et billede og sendte til Vagn, han sagde så det var en CD-PRO.
Thomas, det kan være du kan se hvad der sidder i din, ud fra Vagns billeder
her. Der er vist forskel på dem.
http://www.reptips.dk/reservedele/cd-laser/cdpro/cdprolaser.htm

--
Ulrik Smed