Bedre fastsaetning af SMD jackstik?

Jeg har en Palm Tungsten E jeg buger som MP3 afspiller, men det SMD
monterede jackstik den har til hovedtelefoner er ikke lommekompatibelt. Med
jaevne mellemrum gaar det loes og skal loddes efter. Jeg har taenkt paa at
proeve en draabe superlim paa hver side af stikket, men jeg er bange for at
den enter vil traenge ind i stikket eller rive printbanerne med op, hvis
det endelig gaar loes. Har i nogle gode forslag?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: Bedre fastsaetning af SMD jackstik?

Hold superlim langt væk fra de kontakter.
Når superlim tørrer, så kommer dampene på alt i umiddelbar nærhed.
Disse dampe danner et isolerende lag.
Derved har du den perfekte sabotage af stikket :-(
(Fejlen var _ikke_ nem at finde, mirkoswitchen var jo lige monteret ;-)

Jeg ville nok bruge noget hurtigtørrende epoxy/Araldit.

--
mvh Uffe

Re: Bedre fastsaetning af SMD jackstik?

Epoxy lim er løsning på dit problem, det bliver også brugt
til at holde komponenter på plads i eks. elektronik til fly
og diverse ting til militæret, eventuelt kan du tage ned i din
lokale elektronik pusher, og se om de ikke sælger
noget rigtig elektronik epoxy, som ikke indeholder alle de normale
syrer, raychem laver en del godt epoxy.

Mvh
Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Bedre fastsaetning af SMD jackstik?

Det vil jeg prøve. Mange tak for hjælpen.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Site Timeline