batteri til psu?

Hey!

Jeg har et termometer kørende på batterier, den vil jeg gerne have over på
en 5v psu.
Batteriet der sidder i er et L1154, tror nok det er et 1,5v batteri... Nogen
der kan af- eller bekræfte dette?

Hvordan laver jeg lettest de 5v om til 1,5v? (Eller noget andet hvis det
ikke passer at batteriet er på 1,5)

Mvh
Aksel S

Re: batteri til psu?

L1154 svarer til er LR44 1.5V
(google "L1154 battery")

det er nok ikke ret meget strøm, så mon ikke  en seriemodstand og to dioder
kan klare det ?

--
/carsten

Re: batteri til psu?
Hey!

Ok!

dioder
Tjaaa ka du specifisere det lidt, jeg ka godt finde ud af at lode, men når
det kommer til teorierne osv. så falder jeg fra.

Mvh
Aksel S

Re: batteri til psu?

Hvis ellers følgende ser nogenlunde ud på din skærm;

+ 5V ------\/\/\/\---+------

                             ¯
                             ¯

GND -------------+-------

Brian

Re: batteri til psu?

Oki! Hvordan finder jeg ud af hvor stor modstanden ska være? Og hvilke
dioder ska jeg bruge?

Mvh
Aksel

Re: batteri til psu?
Hej Aksel,

Mål evt. først strømforbruget på thermometret (og oplys det så her).

Ellers prøv med en modstand på 1k og 2 stk. 1N4148, det rækker sikkert
fint til det magre forbrug thermometret nok har.

--
Venlig hilsen,
Søren