Baterilading - Page 2

Re: Baterilading
Den 05.06.2012 18:56, skreiv Bo Bjerre:

Slikt kaller vi "snusfornuft".

HM

Re: Baterilading

Og jeg opfatter at du først afviser alle de reelle løsninger og derefter
fornuft. Du er håbløs !!

Bo //

Re: Baterilading
Den 05.06.2012 22:22, skreiv Bo Bjerre:

Det er fordi du ikke har lest alle innleggene grundig nok.

Kjøp av en lader, vill i dette tilfellet bety et bensinagregat eller
lignende.

DC - AC, 12V -230v, og deretter en vanlig lader.

Jeg har etterlyst den med transistoren.

Vennligst, forsøk den med paralellkopling med bilens startbateri uten
strømbegrensing for meg, er du snill.

HM

Re: Baterilading

Det har jeg prøvet, det fungerer fint. Faktisk opfører den lille
akkumulator sig akkurat som et lille "hjørne" af den store akkumulator, med
samme egenskaber i øvrigt. Eller lige så fint som én af eksempelvis 20
parallelkoblede akkumulatorer af samme størrelse.

I øvrigt kan en fuldt opladet akkumulator ikke lade på en tom akkumulator,
dertil er spændingen for lav. Først når bilen startes lades der på begge
akkumulatorer.

Orla Pedersen
Re: Baterilading

Hvis du forbinder en stor akku med 11v med en lille med 0v, tror jeg nu
at der vil løbe en strøm, indtil der er måske 10.5v på hver.

Leif

Re: Baterilading

Nu er 0 volt slet ikke en mulighed på en fungerende blyakkumulator.

For en 12 volt blyakkumulator vil ladestrømmen være forsvindende lille
under 12,5 volt, som er den typiske hvilespænding for samme.

Orla Pedersen