B&O L2800 med fokus problem

Hej,

Jeg har sF8%gt tilbage i gruppe historien for at prF8%ve at finde ligende
problemer og svar. Gruppen har jo en historie med mange B&O indlE6%g.
DesvE6%rre fandt jeg ikke et ligende problem, sE5% derfor dette indlE6%g.
Min kE6%reste har sE5%dan et tv, som lige fra man tE6%nder det stE5%r og
glider i fokus. Den gE5%r fra at vE6%re helt spot on til at vE6%re meget
ude at fokus og tilbage ingen pE5% ca 2-3 sekunder.

Jeg har ikke haft E5%bnet for den endnu, da jeg ikke er den store haj
til at rode i fjernsyn. SE5% hvis nogen kan genkende problemet og give
mig et lille hint inden jeg begynder operationen, sE5% ville det vE6%re
helt i top.

PE5% forhE5%nd tak!

Re: B&O L2800 med fokus problem
Hej!

Det er sikkert fokus-potmeteret som driver pga. alderen/snavs. Prøv at massere
det frem og tilbage og se om det hjælper. Det sidder på højspændingstrafoen
(markeret med "Focus") - brug en isoleret skruetrækker når du justerer!

Efterfølgende sørger du for tv'et er varmet op (har kørt min. 30 min), skifter
til teksttv og justerer til maksimal skarphed i _midten_ af billedet.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Re: B&O L2800 med fokus problem
Hej igen,

Jeg har prøvet at åbne dyret, men kan ikke finde det pot meter du omtaler.
Så tog jeg et billede af højspændingsdelen så er der måske nogen der kan
guide mig lidt nærmere.
http://www.laser-events.dk/PICT0029.JPG
http://www.laser-events.dk/PICT0030.JPG

På forhånd tak!

Re: B&O L2800 med fokus problem
Hej!

Sidder på højspændingstrafoen - den store grå sjover nederst til højre. Een af
skruerne er markeret med "Focus". Potmeteret peger nedaf på dit foto :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Site Timeline