AT PSU

Hey

Jeg har gang i at modificere sådan en fyr til 24V...

det går egentlig meget pænt

jeg bruger de +/-12V og har 24V, jeg har fjernet alt til 5V og flyttet
reguleringen over på 12V...

kan trække 24V 5A nu uden problemer...

mit problem ligger i jeg kun regulere på 12V, og -12v stiger "op i himlen"
når den ikker er belasted.. ved 5A kører de 2 spændinger fint sammen... så
jeg ville gerne regulere over de 24V....

switchkredsen er en TL494 med en 2,5V ref ud i forhold til stel.. (mit
midter punkt)

så noget simpelt modstands noget duer ikke..

så jeg har prøvet at lave en differentiel forstærker med en opamp og måle
over og lave single ended men syntes ikke det virker, bla fordi den ikke
kommer igang uden belastning og den hyler, som om at regulerings sløjefen er
for langsom..

nogle der har en ide ?

Kasper

Re: AT PSU

Plejer -12V delen ikke at være dimensioneret til 0.5A (Trafo, ensretter,
filter, lytter)?

Du har ikke overvejet at lave en 24V vikling på trafoen?

Re: AT PSU

Selve trafoen har samme tykkelse tråd på "begge sider"... og har midt
punkt.. så + og - siden har det samme på trafoen.. resten har jeg skiftet...

Kasper

Re: AT PSU

skiftet...

Hvorfor så ikke flytte dit stelpunkt til - siden, istedet for midpunktet?

Re: AT PSU

Hey

Jeg fårstår ikke helt dit svar...

hmm... det du mener er at sætte de 2 viklinger i serie ?...

Hvis det er det, så kan det ikke lade sig gøre .. vil jeg mene..

transformatoren har 1 midtpunkt, der er dobbelt ensretning på begge sider så
jeg får både + og - ud hvor jeg har de 12V imellem...

hvis det skal kunne lade sig gøre skal jeg have rykket switch kredsen og alt
det tilhørende ned på -12V hvilket jeg ikke tror er nemt pga trafoen til
switch transistorene etc...

Mvh Kasper

(ville gerne have uplaoded noget på min hjemmeside, men der har åbenbart
været mange derinde så kan ikke logge på... )

Re: AT PSU

Jeps, så har du kun en spænding at regulere.

alt

Hvis det havde været muligt ville der være en let måde at løse problemet på,
men da jeg hverken kender diagram eller layout til din strømforsyning, så
ved jeg selvfølgelig ikke om det er til at lave.  ;-)

Re: AT PSU

på,

Hey

her er lige et diagram der viser 90% hvordan den er og hvordan jeg har lavet
det meste af det

http://www.angelfire.com/alt/elektronik/psu.pdf

Mvh Kasper

Re: AT PSU

Rigtig godt link!!!!

Der skulle vel ikke være flere der ligger inde med nogle flere gode link??

Mvh Thomas

Re: AT PSU

"Thomas" > Der skulle vel ikke være flere der ligger inde med nogle flere
gode link??

Du må hellere skynde dig at hive det ned, for den ryger snart væk fra
serveren

Kasper

Re: AT PSU
på,

Det ser ud til at køre... det der skulle gøres var at alt på sekundær siden
skulle flyttes fra midter udtager ned til den orginale -12V, og så skal
regulerings spændingen jo regnes ud på ny... så virker det skisme :)

har lige monteret et ekstra RC led på udgangen for at få mindre riple og den
kunne finde på at slukke engang i mellem hvis man loadede den i pulser

så om lidt skal den testes men kan ikke loade den med mere end lige godt 5A
har ikke flere effekt modstande

mvh

Kasper

Re: AT PSU

Ja

Hvordan fa... i hel... gør du det, en normal AT forsyning kan kun give
en ca 1A ud på -12 volt

Re: AT PSU

hmm bla har elector en guide til at bygge den om til 24V 4A....

men i hovedtræk har jeg byttet dioderne og viklet den "spole" om til
filtrering og bytttet lytter og kørt -12 over på +5V banerne for at få nok
amps i banerne

Kasper

Re: AT PSU

Nu hat en TL494 jo en 5V reference, det er måske der problemet ligger? Så er der
også lige den sag at comparator'en er med negativ koefficient (lav feedback
spænding = stor duty cycle), det vil sige at forstærkerne skal være koblet
ikke-inverterende...

    Mvh
        Kimjand

Site Timeline