Alternativ til PN2222

Jeg skal til og lavet en project hvor jeg skal bruge nogle transistor
som de i beskrivelsen kalder PN2222, men dem sE6%lger de ikke hos ELFA
for jeg egentlig havde planer at kF8%be mine komponenter.

SE5% tE6%nkte der da mE5% vE6%re nogle alternativer jeg kunne bruge istedet
for.

Den bruges i forbindelse med en LED Cube pE5% 8 x 8 x 8 LED's hvor den
ligger et lag af 64 Leds til GND.

Et Diagram er her
http://www.instructables.com/files/orig/FJ4/7RE1/GICYB6CI/FJ47RE1GICYB6CI.p =
ng

Og det komplette projekt kan ses her.
http://www.instructables.com/id/Led-Cube-8x8x8/step2/Component-list /

SE5% hE5%ber der evt er nogle der kan hjE6%lpe med hvad jeg kan bruge som
alternativ, eller evt hvis der er nogle der kender til bedre eller
billigere forhandler end ELFA.

Re: Alternativ til PN2222

Dit diagram siger da ellers 2N2222 som de har hos Elfa(?).

Det er en gammel svend i metalhus, men den findes også i en nyere TO-92
udgave.

Mvh, Kim

Re: Alternativ til PN2222

NE5% ja, ja jeg gik bare efter komponent listen til projektet og der
skrev de PN2222, sE5% det var min fejl sE5%.

Kan du elles komme videre ind pE5% mere om den for hvis jeg bare sF8%ger
efter Transistor TO-92 fE5%r jeg flere valgmulighedder sE5% er lidt i
tvivl om hvilken jeg der skal vE6%lge.
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?query3D%Transistor+T =
O-92

Re: Alternativ til PN2222

Ok, der fik jeg slet ikke kigget :)

S√łg efter 2N2222 og der dukker to resultater op. De er i metalhus, men
det g√łr vel ikke noget? Er det et alm. TO-92 (det er hus-typen)
footprint er der ingen ko på isen skulle jeg mene.

Mvh, Kim

Re: Alternativ til PN2222

Hej

Jeg skal til og lavet en project hvor jeg skal bruge nogle transistor
som de i beskrivelsen kalder PN2222, men dem sælger de ikke hos ELFA
for jeg egentlig havde planer at k√łbe mine komponenter.

Så tænkte der da må være nogle alternativer jeg kunne bruge istedet
for.

Den bruges i forbindelse med en LED Cube på 8 x 8 x 8 LED's hvor den
[...]

Så håber der evt er nogle der kan hjælpe med hvad jeg kan bruge som
alternativ, eller evt hvis der er nogle der kender til bedre eller
billigere forhandler end ELFA.

Hej Kim!
Dit kredsl√łb er ganske ukritisk mht. transistordata. Brug f.eks. BC547b
eller lign. NPN-universal-trans.

Mvh!
Torben

Re: Alternativ til PN2222

2n2222 kan klare en halv ampere, og de sidder parvis parallelt. Så en 547
duer ikke her. BC637 er et bedre bud, s√• kan man sikkert n√łjes med √©n for
hvert lag, istedet for 2 parallelt.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Alternativ til PN2222

Man kunne osse bare bruge en lille mosfet. S√• beh√łver man ikke
parallelforbinde og man kan smide alle basemodstandene ud. Bipolære
transistorer som switch h√łrer til fortiden.

Bo //

Re: Alternativ til PN2222

H√ėRT!!

Re: Alternativ til PN2222
IGBT

har en r.. √łh stor h√•ndfuld

mvh Erik

Re: Alternativ til PN2222

Totalt uanvendeligt i lavsp√¶ndingskredsl√łb.

MOS-FET!

/Claus

Re: Alternativ til PN2222

Ja, IGBT'er ligner en bipolær i emitter-collector strækningen, og en
mosfet i gaten. Desværre er CE-spændingsfaldet et par volt, så til en
mukroprocessor og en flok lysdioder, og 3-5Volt forsyning, er det en
fejltagelse.

Jeg bruger dem i 1.5kV/150Amp sammenhæng, udelukkende fordi jeg ikke kan
skaffe fornuftige MOSFET'er i den ende af skalaen. Og der er de fremragende.

Bo //

Re: Alternativ til PN2222

rart at l√¶re noget nyt, s√• blev jeg klogere, ellers var de bare r√łget ud

mvh Erik

Re: Alternativ til PN2222

jeg har ikke set hele diagrammet, men hvis man ikke gidder loode sE5%
meget ku' uln2803
ogsE5% vE6%re en mulighed

-Lasse

Site Timeline