Alarm og relæ

Hej gruppe.

Jeg har en tyverialarm hjemme.
http://www.northq.com/faq/da/index.php?sid3D%248430&aktion3D%anzeigen&rubri =
k3D%024002
  Denne har en ekstern sirene som er drevet af fire 1,5 volt batterier
i serie (6 volt). Dog er der en printplade hvorpE5% der stE5%r 9V DC??
Men til sagen : Sirenen er ikke ret kraftig og da jeg har en (kraftig)
220 V. klokke tE6%nkte jeg pE5% om det mon var muligt at trE6%kke et relE6%
med sirenens ledninger  til hF8%jtaleren, og sE5% kF8%re 220 V. gennem
relE6%ets kontaktsE6%t? Jeg ved ikke hvor meget strF8%m hF8%jtaleren
trE6%kker men det er nogle meget tynde ledninger sE5% spolen i det evt.
relE6% mE5% nok heller ikke have et ret hF8%jt forbrug. Hvad kan jeg gF8%re
og hvor kan jeg kF8%be et passende relE6% til formE5%let??

MVH20%

Jan Jensen

Re: Alarm og relæ
Du skal finde det som giver signal til højttaleren og sætte dit relæ på
forsyningen til dette kredsløb.
Det med at sætte et relæ til en højttalerudgang er ikke lige vejen frem.
Hvis du absolut vil bruge signalet til højttaleren, til at trække noget med,
kunne det evt. være en optokobler, som så kunne trække et relæ. Eller du
kunne måske bruge en optokobler med indbygget triac. eller et solidstaterelæ
eller lign.

/Tom

Re: Alarm og relæ

Nu er det nok ikke nogen højttaler, men nok nærmere en Pizo Sirene .. de
forsynes normalt med en fast DC spænding på 6 - 12 - 24 volt ..

Jeg ville bare prøve at sætte et relæ på, hvis den forsynes med 6 volt,
ville jeg prøve med et 6 volt relæ først ..

~~Frank .,

Re: Alarm og relæ

Man bruger ikke 220V alarmgiver til en tyverialarm. Har du overvejet, hvor
meget den siger, hvis der er strømsvigt ;o)
I en seriøs tyverialarm sidder der en 12V akkumulator til nødforsyning af
alarm, detektorer, sirene og evt. telefonopkaldsenhed.

Site Timeline