Ændring af strømfors.!

Hej Gruppe!
Jeg har et Digi-cam. Det skal bruge 3.3v som forsyningsspænding. Jeg har i
midlertid en strømfors. liggende til en mobiltele, der anvender 3,7v.
hvad kan jeg gøre for at tilpasse denne til digikameraet?
Med venlig hilsen!
Jørn!!

Re: Ændring af strømfors.!
Prøv den.

Jeg nægter at tro 0,4 V kan have nodet at sige.

Hans-Ole Jensen

Re: Ændring af strømfors.!

Vær opmærksom på om + og -  er ens,  som regel er plus,  midterbenet men man
kan komme ud for det omvendte.

Der sker ikke noget, et nyopladet batteri giver også mere ud end der står på
batteriet.

Re: Ændring af strømfors.!
Hejsa

Istedet for bare at prøve, om det virker, så ofrer du de par hundrede kr.,
og køber en der passer, der skal desværre så lidt til at ødelægge et cam.,
at det ikke er forsøget værd at spare den smule.
Forøvrigt, så trækker et cam faktisk en del strøm, så jeg er også ret
tvivlene på om din adaptor overhovedet ville kunne trække det, selvom
spændingen passede.

Mvh Hauge

Re: Ændring af strømfors.!
Det var i første omg. også min mening, blot at prøve mig frem, men det er
trods alt en spændingsforøgelse på mere end 10%.
Det Cam var et Aldi-cam et ellers udmærket et, men strømforsyningen var der
så meget 'bøvl' i at få fat i, at jeg opgav det.
En forsyningsstrøm på 355mA, syntes egentligt stor nok?

Re: Ændring af strømfors.!
Sæt en diode (silicium) i serie med. Den giver et spændingsfald på 0,6 V .
eks. 1N4004 ell lign.

der

Re: Ændring af strømfors.!
Hej Jørn,

Er det til opladning af kameraets batteri eller er det til drift ?

--
Venlig hilsen,
Søren