ændring af cd-rom interface...

Hejsa..

Ikke noget jeg selv har mod på at binde an med, hvor gerne jeg end ville,
men jeg har brug for at få lavet en konverter som sættes på som et cd-rom
drev, til at læse lydfiler, fra andre medier.

Mit gæt ville være at det ville være nemmest med sd kort..

Men som det er i dag, bruger jeg CD-Rom drev og de er ved at være en
uddøende race.
Jeg forestiller mig en lille kasse, som får et IDE kabel, strøm som CD-Rom
drev får i dag..
og så at der i kasse også kan sættes et SD kort, og kassen skal så "blot"
emulere cd-rom drev med indholdet fra sdkortet..

er dette komplet umuligt ? ..

Lars

Re: ændring af cd-rom interface...
Hej Lars

Køb dig en musik/video afspiller med SD slot.

Re: ændring af cd-rom interface...
Problemet er at det ikke blot er en afspiller..

men til noget der spiller pt. fra et almindeligt computer cd-rom drev
og som koster dyrt at skifte ud..

Efter som CDRom drev er på vej ud, og den ikke virker med brændere og dvd
drev, da det er noget hardware med indbygget drivere går jeg ud fra.

men .. skal som sagt bruge noget som kan erstatte et almindeligt cd-rom drev
og emulere dette

ikke rigtigt andre løsninger der duer i dette tilfælde..

Re: ændring af cd-rom interface...

Hvilke filer/formater skal ligge på SD kortet??
WAV?

Ved du hvilket interface den bruger, mindes der er flere muligheder på ATA
bussen, bla. en 8 bit udgave.

Kasper

Re: ændring af cd-rom interface...
Jeg er ikke klar over hvilket inerface der bruges, men efter som det ikke
virker når man sætter et dvd drev, eller en cd brænder til, lyder det lidt
til at være noget outdated noget i mine ører

har dog ingen ide til hvilket interface der bruges.
formatet på sd kortet er der som sådan ingen krav til, men kunne være ret så
rart om det var mp3..
men eller er wav også en mulighed.

Lars

Re: ændring af cd-rom interface...

Det kunne være Misumi, Sony eller et tredje interface, som var de tre
typer (ikke kompatible) CD interfaces, der fandtes inden IDE overtog
(dengang drev var 2x, 3x eller det helt vilde 4x speed). De brugte
alle samme stikforbindelse som det senere IDE, så måske er der tale om
sådan et drev?

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: ændring af cd-rom interface...
Hej

Det skal jeg ikke kunne udelukke

Ved dog at der efterfølgende har været købt nogle almindelige cd-rom drev
som virkede fint..

Problemet er dog at de sidder meget varmt og derfor holder i kort tid.

Lars

Re: ændring af cd-rom interface...

Er du blevet fortalt, eller har du selv konstateret at det er
tilfældet ? Hukommelse er en mærkelig ting.
Det skulle være muligt at købe nye CD drev.

Prøv at finde noget omkring Mærke, Model på de drev der (har) virket,
det er meget mere konkret at gå ud fra.

/Hans

Re: ændring af cd-rom interface...
Jeg ved .. at almindelige cd-rom drev virker .. var selv med ude og købe og
sætte på ..

det var samsung drev men husker ikke model

Lars

Re: ændring af cd-rom interface...
Hej Lars

Start dog med at fortælle hele historien, ja bedre du formulere
dit spørgsmål, jo bedre svar får du.

Hvad er det for et produkt der er tale om ?

Re: ændring af cd-rom interface...
Jeg fortæller det af historien jeg kan

Det er en ven som efterspørger det, og han er en spade til det med
computere.

Men han har nogle maskiner stående, som ikke er computere, som spiller noget
musik fra cd via almindelige computer-cd-rom drev

Re: ændring af cd-rom interface...

Det kan DVD drev.....

Re: ændring af cd-rom interface...

Hvis jeg forstår dig ret skal du have en IDE baseret flashkort læser (modsat
de alm. USB baserede).

F.eks. sådan er her:
http://store.compuapps.com/idmuflcare.html
eller
http://www.amtron.com/reader/iisdmc.htm

Ved ikke om de fås i DK, men ovenstående blev fundet via Google på:
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_enDK261DK261&q=ide+card+reader

Det ser ikke umuligt ud :)

mvh
///M

Re: ændring af cd-rom interface...
Den her ser da noget lovende ud ..

især model 2 .. den skal lige undersøges nærmere..
det nemmeste må klart være at købe en hjem .. :)

Hvis man så skal emulere en almindelig audio cd.. hvad skal man så smide på
kortet ? ..

Lars
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_enDK261DK261&q=ide+card+reader

Re: ændring af cd-rom interface...
Hej

Nu er jeg ikke voldsomt skarp til dette..

Men der skal sidde to drev på samme kabel og de ska være master/slave,..

Kan ikke rigtigt læse ud fra dette om de kan det ..

Lars
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_enDK261DK261&q=ide+card+reader

Re: ændring af cd-rom interface...

Hvis der kan være tale om hvilken som helst IDE enhed er en IDE til CF
konverter det enkleste. Hvis det skal emulere et CD-ROM drev bliver det
mere kompliceret. Amiga og Atari folk har nogle enheder der kan emulere
diskette drev ud fra en et flash kort. Men jeg har ikke hørt om at samme
princip skulle være afprøvet med CD-ROM drev.

--
Lasse Jensen

Site Timeline