3A sikring i samme hus som en "alm." modstand

Hej,

jeg har lige fikset en lcd-skE6%rm hvor der var gE5%et to sikringer. Det
ligner almidelige 0.25W modstande. De er grF8%nne og de er rated til 3A.
Som en nF8%dlF8%sning har jeg bare loddet en ledning i, men jeg vil gerne
lave det ordentligt.

Kan I ikke fortE6%lle hvad sE5%dan en sikring hedder, sE5% jeg ved hvad jeg
skal lede efter?

Jonas Jalling

Re: 3A sikring i samme hus som en "alm." modstand
Hej!

Du har vel også udbedret årsagen til dette?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 3A sikring i samme hus som en "alm." modstand

Jeg aner ikke hvad E5%rsagen var - den er uden beklE6%dning, sE5% det er
egentlig bare et panel med et vga-kabel pE5%. Der er ikke noget der ser
skadet ud, og indtil videre kF8%rer den uden problemer.
Jeg kender ikke producenten af skE6%rmen.
Hvad bF8%r jeg kigge efter?

/Jonas

Re: 3A sikring i samme hus som en "alm." modstand
Hej!

Ok. Tja, normalt har jeg kun set afbrudte sikringer i
computer(flad-)skærme når der har været fejl i inverterforsyningen t.
baggrundsbelysningen. Dette har så kunnet være fordi en switchtransistor
var kortsluttet pga. en løs forbindelse etc.

Men uanset hvad, så bør du ihvertfald isætte noget sikring af en art
(som du også er inde på).

Personligt ville jeg finde en anden sikring af samme størrelse og ilodde
denne. Snup en 3A hurtig (ikke træg) og montér denne. Den behøver ikke
ligne den originale!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 3A sikring i samme hus som en "alm." modstand
Hej Kim,

Der er to sikringer der er gE5%et. En pE5% inverterprintet, og en pE5%
forsyningsprintet - de fE5%r hver isE6%r strF8%m direkte fra forsynings-
stikket.
Kunne det ikke tE6%nkes at sikringerne er sprunget pga. forkert
polarisering?
Jeg finder en passende sikring og lodder i - tak for hjE6%lpen.

/Jonas

Re: 3A sikring i samme hus som en "alm." modstand
Hej!

Ok.

Tjo, sidder der noget beskyttelseskredsløb efter sikringerne? Evt. noget
diode som kan trække spændingen lav hvis polariteten vendes.

Ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 3A sikring i samme hus som en "alm." modstand

Har haft et par stykker hvor det var højvolts kondensatorerne  i inverteren
som havde tabt kapaciteten, det stresser åbenbart inverteren så den springer
sikringen, uden at skade andet.

mvh
JBH

Re: 3A sikring i samme hus som en "alm." modstand
Hej!

Ok, den skriver jeg på listen over mulige fejl til en anden gang :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 3A sikring i samme hus som en "alm." modstand
Hej,
Kan I ikke fortælle hvad sådan en sikring hedder, så jeg ved hvad jeg
skal lede efter?

Hej
Jeg kalder dem pico-fuses.
De sidder på print og i laserprinterfusere etc.

venligst
tomov

Site Timeline