Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Audio sweep generator på PC
Hej Når man nu bygger f.eks. RIAA forstærkere, ja så kunne det jo være rart lige at teste at de er lavet som de skal, og til det formål vil et anti-RIAA filter og en sweep generator jo være en...
10
10

Diagram på en Tektronix 1720/1721
Hej gruppe. Skulle der være nogen her der har adgang til service manualer/diagrammer på Tek 1720/1721 i papirformat hvor diagrammet er med ? Jeg har været på Tek's side og hente den officielle...
7
7

LC-Display med meget lavt strømforbrug
Hejsa Jeg er ved at lave nogle sensorer, som er opbygget omkring en Atmega168, som jeg gerne vil have et simpelt display på. Displayet skal være så simpelt, at det skal kunne vise 3 cifre tal,...
8
8

Trigger hold-off på oscilloskop
Hej, jeg kan ikke helt regne ud om jeg kan benytte trigger hold-off funktionen på mit skop til følgende, så kan en af jer venligst kommentere? Jeg har et gentagende firkantsignal, med 99 pulser af...
4
4

BluRay
Hej venner ...... jeg har et problem. Jeg har et Panasonic SC-BTX75 lydsystem med BluRay der normalt virker til min fulde tilfredshed. For nylig købte jeg hos Steam Powered Video i England nogle...
1
1

Elefantbussemænd
I kender det, denne gummiagtige klæbende substans der blandt andet bruges i tidsskrifter når et eller andet, f.eks. brochure eller en CD, skal holdes fast som indlæg. Er der nogen der ved hvad det...
7
7

PTC 9 ohm 200V i Phillips CRT TV
Hej med jer. Mit gamle 21" phillips tv har f=E5et nogle m=E6rkelige farver, og jeg har f= undet ud via Service manualen, at der sidder en trebenet PTC modstandsdims= komponent nr. 3505 som er defekt...
2
2

Mimerbox & GM360
Hej NG jeg mangler et PCprogram der kan konfiguere et sæt Mimerbokse, det bruges til at "fjernbetjene" en Motorola GM360, med adskilt kontrolhoved & raiodel, via netværk. god weekend Rasmus O.
1
1

2450 MHz, 190 W, 28 V 70%eff ... effekt MOSFET
Har lige fundet en effekt MOSFET i en anden gruppe. Effekt MOSFETten kan anvendes til mikrobølgeovne: 25.06.2012, Mikrowelle ohne Magnetron: - Men så var det jeg tænkte, at den måske kunne...

God dock til Ipad ???
Hejsa Jeg er p=E5 udkig efter en god Dock til min Ipad. Vi snakker et max bel=F8b p=E5 kr. 4000 - hvad ville i anbefale. Har haft k=F8bt en Philips - men det vidste sig, at den ikke kunne oplade s=...

4g+4g Kingston SDkort
Jeg har et 8Gb Kingston memorykort, som ikke kan indeholde mere end 4Gb. Når jeg ser i w7-lagerstyring er der en fungerende 4Gb partition, der virker som normalt, og kan omformateres i både ntfs og...
5
5

3 TB harddisk på WD TV live?
Hej Har Western Digital f=E5et l=F8st pr=F8blemet med store diske? >2TB Har en 3TB men vil ikke smide den i uden jeg er sikker p=E5 det virker - det gjorde det ikke da jeg k=F8bte den vh Henrik
2
2

Rep.: Panasonic TX-P46G10E lukker ned og blinker rødt
Hey. Jeg har et Pana G10 til rep. Symptomer er som følgende. Powerknappen trykkes ind, der kommer "lys" i plasma panelet (mørkegrå tone over hele panelet, helt uniformt lys), og den velkendte...
3
3

PSU til audio
Hej Når man bygger lidt audioudstyr ind imellem, ja så render man ind i mange facts, fornuftige ting og myter/rygter. Bl.a. fremhæves PSU A på dette billede for PSU B. Er der en fornuftig...
7
7

Kan man teste et netværkskabel med et mul timeter?
Jeg har trukket et netværkskabel i krybekælderen, eller rettere, jeg har flyttet den ene ende fra et af værelserne til stuen. Årsagen er at jeg skal have sluttet min WD TV Live tv boks til et...
15
15