2.4 GHz attenuator

Jeg har et 802.11g access point der lider under at det kan se alt for
mange fremmede access points, så jeg vil gerne skrue ned for
følsomheden, helst uden at skulle klatre op i masten og for at pege
sektor antennen op i luften.

Sendestyrken er under langt 100 mW, så det burde kunne lade sig gøre med
alm. metalfilm modstande som beskrevet her:
http://urgentcomm.com/mag/radio_demystifying_rf_attenuators /

Jeg har tænkt mig at bygge en lille håndfuld dæmpningsled på 1, 2, 3, og
6 dB og så smide dem i et efter et for at se om jeg rammer målet.

Nogen ideer til ting jeg skal overveje når det er 2.4 GHz?

Re: 2.4 GHz attenuator

Hej Flemming
Du kunne sætte en mindre antenne på,
eller nok lettere smide et stykke rg58 coax imellem,
så skal signalet nok forsvinde ;-) og impedansen holdes på 50 ohm
mvh
Preben

Site Timeline