0-5V converteret til 5-19V

Nogle der kan komme med et bedre og mere simpelt forslag end dette for at
konvertere 0-5V ud af en DAC til 5-19V Det hele er DC :)

http://rapzak.mine.nu/opamp.pdf

Kasper

Re: 0-5V converteret til 5-19V

Det må meget gerne være en 1 opamps løsning, og stadig med 5V offset
spænding

Kasper

Re: 0-5V converteret til 5-19V
Hej!

Hvad med en ikke-inverterende forstærker-kobling med 2.8x forstærkning og
offset-input du vælger ml. 0 og 5V?

Sådan nogen fås ihvertfald færdige og klar til brug :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 0-5V converteret til 5-19V

Speciel kreds eller ?

Kasper

Re: 0-5V converteret til 5-19V
Hej!

Noget i stil med flg.:

http://www.analog.com/en/prod/0,,759_782_AD8221,00.html

Men nu jeg tænker over det kan det skisme godt være den forventer at se ud i en
specifik impedans på offsetbenet. Det må du lige studere i databladet for den
opamp du vælger.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 0-5V converteret til 5-19V

Ja, ref benet på en instrumenteringsforstærker skal fødes fra en fast
spænding. En spændingsdeler går ikke her, for dens modstande vil blive
en del af det modstandsnetværk, der sidder i chip'en.

Bo //

Re: 0-5V converteret til 5-19V

Det er ikke altid rigtigt.

Der findes en "ny" type IN-Amp efter et noget anderledes princip.

Jeg kender desværre ikke andet end en serie fra Intersil med forsyning op til 5
Volt: http://www.intersil.com/products/pt/parametric_table_15236.asp

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline