pitanje regulacija osvjetljenja

Pozdrav, treba mi jedan sklop za regulaciju osvijetljenja, naime o èemu se radu: Imam instalaciju od 24 VDC, na nju je spojeno 16 halogenki od 20W, znaèi sve ukupno 320W, trebao bi sklopa (mo¾e shema,kit ili ako veæ postoji gotovo proizvod) za regulaciju osvijetljenja putem potencijometra.

hvala

Reply to
davor

Ako je sve to spojeno preko transformatora na 230V, onda se regulacija lako moze sloziti preko tiristorskog regulatora u primarnom krugu. Ako je pak napajanje izvedeno preko SMPS-a, onda se to jos lakse sredi preko povratne veze samog switchera. Naravno, sve koristi obican potenciometar, a sklop je manji od kutije sibica.

Pozdrav!

Napajanje je na jednom "brodu" ima 24 VDC (na brodu postoji i 220V, ali nesmijem koristiti taj napon) iz akumulatora, mo¾e neka shema, puno hvala.

Reply to
davor

Mislio sam da se radi o kucnim instalacijama. Eto, ima i za to rjesenje, ali je manje-vise komplicirano. Radi se o SMPS-u, iliti skraceno switcher, a cak bolje od toga bi bio PMW. To je elektronicki regulirani naponski regulator koji radi na principu pulseva. Link ispod pokazuje princip rada i regulacije:

Buduci da ti trebas snagu od barem 320W (oko 14A ma 24V), treba dodati paralelno vise MOS FETa (tranzistora) u izlaznom krugu. Na taj nacin mozes regulirati napon od gotovo 0 do malo manje od napona napajanja (24V).

Pozdrav!

Da previse ne trazis. Odi u neki centar elektricnih prekidaca i kupi prekidac za zid koji ima ugradjeni dimmer. Naravno , snaga mora bar za

100 W biti veca od trafa jer ce ti se z bog induktivnog opterecnje malo stvar tiltati. Ak imas one male sklopke onda ces morati iskesirati oko 300 kn jer je to uzasno skupo kod tih mikroprekidaca. Ovo je sve navedeno za obicni trafo.
Reply to
Pero

Sad sam malo bolje gledao te PMWe i sjetio se jednog MOS FETa, IRFZ44 koji drzi do 50A kada je montiran na adekvatan hladnjak. Eto, ako si vidio shemu vidis da je relativno jednostavna i ono najbitnije, jeftina. Mislim da djelovi ne dodju vise od kojih 40-50 kn (najskuplji ti je potenciometar sa kotacicem i kutijica u koju ces sve ugraditi).

Pozdrav! -Rio-

Ne radi se od 230V mrezi, vec 24V DC (akumulator) i rasvjeta je na brodu. Pise u slijedecem postu.

U poruci: dvv671$rrn$ snipped-for-privacy@ss405.t-com.hr, davor je napisao/la:

: Napajanje je na jednom "brodu" ima 24 VDC (na brodu postoji i 220V, : ali nesmijem koristiti taj napon) iz akumulatora, mo¾e neka shema, : puno hvala.

Onda ti savjetujem tkz. PWM modulaciju. Jednostavno je, a moze ici do velikih snaga. Osobno sam slagao jedan PWM nazivne snage 2kW.

Imas dobru shemu u casopisu Svijet elektronike broj 25 (Prosinac-Sjecanj

2001), pod nazivom: "Regulator brzine istosmjernih motora".

Ako nemas casopis, javi se, pa posaljem na binse.

Samo male prepravke sheme - za mosfet uzmi IRFZ44 (jeftini, a jaki) i za tih tvojih 320W uzmi dva ili tri komada. Bilo bi preporucljivo i da stavis malo pojacalo na izlaz iz chipa, tako da se mosfeti brze otvaraju/zatvaraju, pa ce se manje grijati.

Pojacalo se slozi sa jednim NPN (recimo BD139) i jednim PNP tranzicom (recimo BD140). Baze im spojis zajedno i stavis direktno na izlaz iz chipa. Emitere im takoder spajas zajedno svaki preko otpornika od kojih 6R i tu tocku dalje vodis na svaki gate mosfeta. Svaki gate mosfeta spajas preko kojih 6R otpornika na tu tocku. Kolketore tranzica spajas na +12V, odnosno na masu.

E, da, i, morat ces stabilizirati 24V na 12V za napjanje logike PWM-a. To ti je najjednostavnije sa 7812.

Ako imas kakvih daljnih pitanja/nejasnoca, slobodno se javis na grupu/mail.

Ako nisi vijest sa lemilicom, dogovorimo se nekaj...

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Reply to
gogo

U poruci: dvuitn$ebq$ snipped-for-privacy@ss405.t-com.hr, davor je napisao/la:

[...]

Evo, poslao sam sve na binse.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Mo¾e¹ napisati koje su oznake i vrijednosti komponenta, di se spaja ulazni napon i motor (tro¹ilo), kao misli¹ izbaciti releje i ostaviti samo jedan, ¹ta da druga dva ne spajamo ili?

hvala

Reply to
Dino

U poruci: e010v6$gg1$ snipped-for-privacy@ss405.t-com.hr, Dino je napisao/la:

: Mo¾e¹ napisati koje su oznake i vrijednosti komponenta, di se spaja : ulazni napon i motor (tro¹ilo), kao misli¹ izbaciti releje i ostaviti : samo jedan, ¹ta da druga dva ne spajamo ili?

Pa, dok malo bolje pogledas shemu iz Svijeta Elektronike i moju plocicu, vidjet ces da se slaze.

Da, sva tri releja potpuno izbaci van. I dva trimera. I ostaje samo jedan trimer i kratko-spajas njegov srednji pin direkno na masu (masa ide na sve releje, pa je tu najjednostavnije spojiti).

Evo, na binsima je skica elemenata.

-- Tihomir Krizan

Reply to