Elektronicari, uspijevate li naplatiti svoj rad ?

Pozdrav elektronicari

Malo me zanima uspijevate li posteno naplatiti svoj rad ? Nekako imam osjecaj da sve vise radim za sve manje novca. Pokusavam otkrit di je problem.

Pretezno se bavim servisom informaticke opreme i tu vidim sve vise problema. Nesto malo radim odrzavanja u industriji tu mi se cini malo bolja situacija.

Kakva su vasa iskustva, realne satnice koje uspijevate naplatiti... ?

-- Lp Electron

Reply to
Electron

Radi¹ na crno, ili po zakonu? f

Reply to
filiplolicREMOVE

mora¹ puno muljati i petljati.....mislim, ne varati ljude, ali da bi naplatio barem ono ¹to si napravio onda to mora¹ malo napuhati da ispadne kako bi to bilo zapravo 3 puta vi¹e, ali da si svjestan situacije pa ajde bude¹ naplatio samo to i to...a ostalo æe¹ trpiti na svoj tro¹ak....

tada mu¹terije trljaju ruke u smislu kako su te zajebali....a ti se tje¹i¹ kako si uspio naplatiti relativno onoliko koliko si si i zamislio...

ili biti odrije¹it i reæi; "toliko, o¹-ne¹, ¹etaj"

ja sam u prilici gdje imam nekoliko pacijenata kojima ka¾em èak i da "ne znam" popraviti dotièan predmet....ili im jednostavno nabijem cijenu samo da ih otepem....

recimo, jednom koji je ko u¹ sam za zalemiti stopicu na ¾icu za zvuènik u autu tra¾io 150kn....a ovaj me blijedo gledao....i rekao da æe razmisliti...naravno, znao sam da to neæe platit, a da je platio, napravio bih mu...

Reply to
Gagi-9a6aag

Na zalost radim po zakonu i vjerovatno je to moja najveca greska. Imam registrirani obrt. Uredno placam sve sto se tice obrta: PDV, porez na dohodak, komorski doprinos, mirovinsko osiguranje, zdravstveno, komunalnu naknadu, struju, RTV pretplatu...

Nije da se ne radi, ali kad sve ovo namiris ostane sto ostane. A moje prekovremene ure u vlastitoj firmi ne bi vise ni excel znao zbrojiti.

Tuzit cu poslodavca da me izrabljuje :-)

--
Lp Electron
Reply to

"Electron" wrote

drugim rijecima saljes poruku da ja koji razmisljam o otvaranju obrta dobro razmislim ima li smisla ga uistinu i otvoriti....hmmmm.....vec sam jednom prilikom imao priliku imati tj raditi preko obrta kojih 8 mjeseci i nije me bas impresioniralo....ali sada su neke druge prilike i poslovi pa mi je gusto i stvarno mislim da bih morao otvoriti....ali opet...ovakvi me komentari tjeraju da jos jednom razmislim...

vec je i 25% PDV-a sto placam ionako previse sto dajem....kud jos i vise od toga..... u feudalizmu si platio 20% poreza i bog te veseli....u danasnje doba slobodnog demokratskog liberalnog uredenja platis 63% kroz svakojaka davanja i jos im nije dosta...

Reply to
Gagi-9a6aag

Sve to stima sto si napisao, moras se snalaziti kako mozes. Samo nije u redu da moras nesto izmotavati da bi naplatio posteno obavljen posao. Zelim reci da se odnos prema ovoj struci bar na nivou nas "malih subjekata" prenisko srozao. Ili je to samo moje subjektivno misljenje ?

--
Lp Electron
Reply to

Nije ni u drugim strukama nesto bolje. Opcenito, drzim da su se drustvene vrijednosti okrenule, pa je rad, bilo fizicki ili intelektualni, tesko naplatiti, dok prodavanje magle ide dobro. Ako ne i bolje nego ikad.

Reply to
Still Dreaming

"Electron" wrote

ja sam osobno priuceni elektronicar-informaticar...mnogi me smatraju klosarom oliti fuserom u svim pogledima....ja ne skrivam svoje neznanje, ali ono sto znam i napravim u konacnici gledam i naplatiti....no ponekad me zbog neimanja te "titule" ljudi pokusavaju obezvrijediti, tj moj rad....jer znas...prelemiti snop od 40 zica za nekakav interface CNC stroja nije isto ako ga prelemi neki dipl.ing. koji radi u firmi i ja koji isto to napravim u "fusu" ....njegova Wellerica Magnastat je bolja od moje Wellerice Magnastat...njegov je lem bolji od mog...i njegovo iskustvo od 3 godine u struci je bolje od 30 godina mog fuserskog tj samoukog iskustva...recimo to tako...i tako on naplati tih 40 zica 2 radna sata oliti 500kn + 100kn dodatak za izlazak na teren+PDV.......a a kada sam za isto to ja nakon sto sam dosao i napravio, trazio 300kn sveukupno...oliti 2 radna sata bez ikakvog racunanja dolazaka i slicno, gotovo su me ispljuvali da kaj ja sebi umisljam da sam ja kvantni fizicar i Nobelovac kad takvu satnicu imam.....a da bude stvar interesantnija...ovaj njihov "strucnjak" je samo polemio interface i nakon pola godine je par zicica popucalo od vibracija i zato jer se interface moze okretati u konzoli....a moje lemljenje evo vec skoro 3 godine uredno radi i drzi jer sam ja sve zalio sa ljepilom tj vrucom plastikom....nije me kostalo skoro pa nista osim 3 minute vise vremena i pola potrosenog stapica silikon plastike....ali reklamacije iza mene nije bilo....ali eto, nisam "kvantni fizicar" pa je za pretpostaviti da sam glup i fuser i da moj uradak nije dostojan u najmanju ruku iste cifre kao onaj sluzbeni serviser :))

evo i nedavni primjer.... vrisne disk...ja forenzickim alatima se jebem pola dana da mu pocupam pol toga sa 250GB diska na kojemu je transfer doslovce bio nekih 100kB u sekundi...cak i manje....stavim mu drugi disk, ispravan, instaliram Windows, drivere i sve ratece programcice...donesem mu doma, sve pospojim , podesim mail, fejs, instaliram mu printer, podesim WIFI konekciju...i kazem; prijatejlski 100kn ti racunam disk i 200kn ruke za sve...

a ovaj me posalje u 3.14cku materinu lihvarsku da jesam se ja ludih gljiva najeo...300kn...da sma mu uvijek radio za "kavu" ....

reko, da, jesam, radio sam ti za kavu jer smo kakti prijatelji 20tak godina i vi za vi tvog brata sa kojim sam jako dobar.....ali ovaj puta je fakat bilo puno posla i morao sam disk mijenjati....a da ako mu ne pase neka zove obliznji servis i pita koliko bi kostalo navedeno ....te da sam ja spreman naplatiti mu pola od toga sto taj servis bude rekao da bi kostalo...a veli on meni; "pa ja zato i zovem tebe jer znam da mi ti to radis za sitnu lovu"

i jedva nekako se ispregovarao za tih 300kn....a da stvar bude smijesnija...lik zivi na pristojno visokoj nozi...bez pol frke je kupio novi stan od 80m2....pa novi autic Qashkai ili kako se vec zove....uredno se ide na ljetovanje, zimovanje, proljetovanje i jesenovanje...odlasci u restorane su mu pod normalnim na tjednoj osnovi, a ne tek u prilikama, trosi se na svega i svacega i ne pita se previse....a jebe me grcevito za 300kn kao da sam rekao 3000kn....i jos me trazi da mu barem 50kn spustim.....strasno....a s obzirom na obim posla koji je bio i koliko sam vremena potrosio i u konacnici koliko love ima, jos sam pomislio da bude rekao da mi evo jos

50kn+ na tih mojih 300 jer kao fakat sam mu to badave odradio....a ono mahuna...pffft....

rezime; drugi puta u srevis...pa kad za sve ovo navedeno operu 800-900kn za sve te egzibicije i jahanja...onda bude Gagi bio ne dobar, nego mi spomenik bude podignuo....

Reply to
Gagi-9a6aag

Tako bi se dalo zakljuciti, ali ipak treba razmisljati pozitivno. Smatram da ce se kad-tad i kod nas napraviti reda. Tada bi moglo biti korisno imati uhodan obrt ili d.o.o.

I ja sam dosta davno otvorio obrt jer su se pojavili poslovi za firme koje nije bilo moguce raditi na crno. Dosta vremena je solidno islo i nisam pozalio.

Mozda moj danasnji post salje "destruktivne" poruke. Ustvari pokusavam malo okrenuti situaciju na bolje pa me zanima kako se ostali elektronicari snalaze, kako vrednuju i naplacuju svoj rad.

Imam dojam da prosjecni elektronicar za jedan radni dan ne zaradi dovoljno da bi mogao platiti jedan radni dan keramicara, fasadera, automehanicara...da mi pri tome ne zamjere ostale struke, nemam nista protiv njih. Mozda je moja racunica kriva ?

Tocno tako. To su nam uvjeti koje ne mozemo promijeniti, mali signal velik sum. Pokusavam naci optimalnu radnu to?ku u dinamckom rezimu rada. :-)

--
Lp Electron
Reply to

"Electron" wrote

iskreno...ja sam se pomalo odmaknuo od iskljuèivo elektronike i informatike....puno je veæa lova u nekim sustavima od opæe potrebe, ali opet namjenske i ne tako jeftine....dakle, bilo ¹to vezano uz centralna grijanja, solarne sustave, izvore struje, te ini ureðaji koji se koriste u prehrambenim industrijama odnosno malim pogonima tipa pekare i mesarije gdje je najbitniji kontinuitet prozivodnje pa shodno tome je i naplata promptna.... recimo, super lova le¾i u brodskoj elektrici i elektronici...ali u to se treba moæi i znati ufurati....em treba¹ znanja, em treba¹ ¾njore...

ja osobno u domeni informatike sam se pomalo ubacio u "remote service" ....i to radim na preporuku uglavnom....no, glavna je poanta uletjeti u krug ljudi koji su plate¾no sposobni, a kojima je najbitniji komfor....eto, otvaraju mi se neka vrata i po tom pitanju mislim iskoristiti priliku stvoriti si klijentelu kojoj je prije svega najbitniji komfor, a plaæanje im nije problem èak i ako taj komfor inzistira 100% skuplji izdatak za uslugu....

treba se znati snaæi...okrenuti oko sebe....nije badave ona stara narodna; "tko se zna snaæi ni na WCu ne ostane gladan" :)))

ja sam eto 2 i pol godine slu¾beno bez opsla...ali eto, raèuni su mi uredno plaæeni i (pre)¾iv(ljavam) sam...tje¹im se da barem ne kradem, veæ uisitnu po¹teno zaradim to malo ¹to zaradim....i kao takav smatram se vrlo uspje¹nim, ponajprije zbog èinjenice ¹to zaraðujem na neæemu ¹to u biti i nije moja osnovna struka tj ¹kolska sprema, ali eto, trudim se ne plakati i èekati da mi netko drugi ili treæi pomogne :))

Reply to
Gagi-9a6aag

Svaka cast, mislim da si tocno opisao kako stoje stvari. Ocito si svaki dan na "trzistu". Ovo sto si napisao, ja sigurno ne bih radio za 300 kn (pa ni na crno). Samo bih liku unaprijed rekao koliko ce ga kostati taj sport bez obzira na prijateljstvo. Ako tako zahtijeva situacija naparavio bih (i radio sam) cak i besplatno, ali bi svakako dobio na znanje koliko to vrijdi u kunama.

Ja sam tako imao manji problem oko reflowa maticne ploce notebooka. Dosao covjek sa mrtvim notebookom, zakljucio sam da bi reflow pomogao. Rekao sam cijenu 300-350 kn. To mu je bilo previse jer njegov poznanik ce to obaviti za 200kn, uzeo je notebok i "zahvalio" na besplatnoj detekciji kvara. Ja to nisam spreman raditi za 200 kn. Zna li netko koja je uobicajena trzisna cijena za taj poslic ?

--
Lp Electron
Reply to

"Electron" wrote

3 radna sata (+PDV) je normativ za takvu vrst posla, za laptope...iako to u praksi uzme i 4 sata posla...i neovisno od toga radis li za laptop koji vrijedi 1000kn ili 10.000kn, te ujedno i dajes garanciju da ce proraditi....dakle, moras testirati...iz cega proizlazi, ako proradi, naplacujes, a ako ne proradi, poklanjas rad i pozdravljas :)) 2 radna sata ukoliko laptop maticnu dobijes na ruke i samo reflowas te takvu isporucis bez da ti slazes laptop...tada ne dajes garanciju na reflow i tada te boli briga, ali naravno to moras naglasiti prije ikakvih zahvata 1 radni sat za desktop maticne ploce i ostale drangulije

ispod toga ni nemoj raditi...ja osobno ne radim takve stvari za manje od

100kn osim ako mi na ruke ne dode ploca sa oznacenim chipom koji treba reflowati (dakle, samo usluga reflowa, bez ikakve dijagnostike, raskapanja ili sastavljanja)....odnosno ako je za kakvog prijatelja pa da ga bas ne ogulim.... 1 radni sat = 150kn+PDV

naravno, ovo su ti sve neke osnovne cijene...odnosno satnice...mozes ti i 6 radnih sati uzeti za reflow chipa na laptopu kojeg raskapas, dijagnosticiras, reflowas i sklapas te testiras....sto bi zapravo i bilo realno, barem po satnici....ail tko bi to platio onda :)))

Reply to
Gagi-9a6aag

On Wed, 16 May 2012 21:18:58 +0200, Electron wrote: oliko to vrijdi u kunama.

Ja sam isto pojeo svakakvih go*ana i radio svakakve egzibicije za "kikiriki". Iako se sla¾em sa stavom da treba naplatiti posao, èe¹æe se nalazim u situaciji gdje radim za kikiriki... Ali tu sam si sam dijelom kriv. BTW mo¾da uskoro nakon 100 godina zavr¹im faks(FOI) na kojem BTW nisam nauèio ni¹ta konkretno nego sam veæinom skupo kupovao maglu. Sve ¹to znam raditi(informatika, priuèena elektronika) sam nauèio iskljuèivo sam. Èitajuæi postove ostalih naveo bih par highlights-a do kojih sam i samo do¹ao:

  1. Treba iæi tamo gdje su novci a ne tamo gdje ima posla.
  2. U nekim trenutcima mi se èini da ne postoji potcjenjenija grana od ovoga ¹to radim...
  3. Oni koji najvi¹e imaju najmanje hoæe platiti i najvi¹e kukaju bez da uopæe imaju uvid u posao koji se treba obaviti.

Neka najni¾a cijena za reflow ti ide od 350-400kn a se¾e i do 800-1000 na pojedinim mjestima. Tko da garanciju, radi to na vlastiti rizik. Recimo Melcomp u V® mislim da je 600kn za reflow i garancija 2 tjedna.

Reply to
The Unbound

Postoji. Svugdje gdje se tra¾i intelektualan rad. Ako istovari¹ kamion cementa, e to je posao. Ako reflowa¹ matiènu, to si ne¹to drkao po njoj.

I isto tako sam primijetio: Ako zna¹ ¹to radi¹ i brzo rje¹i¹ problerm - onda si ne¹to drkao i uzeo novce. Ako ne zna¹ i izgubi¹ cijelo popodne na detekciju i rje¹avanje kvara - onda si "dobar majstor, cijeli dan se muèi¹". Mnogo puta sam ovo do¾ivio :)

Reply to
Still Dreaming

"Still Dreaming" wrote

hehehe...ti izgleda da jo¹ "still dreaming" ...probudi se i pogledaj recimo ekipu iz Baan ERP konzultantskog tima....satnica im je 500kn+PDV....kada neka firma uvodi ERP sustav, konzultantske usluge za taj sustav podignu cijenu sustava za dodatnih barem milijun kuna u godinu dana, a implementacija uz konzultante traje ponekad i do 3 godine (ima primjera i po

5-6 godina...recimo; Elektropromet d.o.o, ABB d.d, Alstom d.d, Adriadiesel d.d...itd..itd..)....raspitaj se malo pa bu¹ vjerujatno promijenio nick u "AWAKED" i uguzio se u kakav takav isit ili slièan tim koji posluje sa ERP rje¹enjima i namlatio lovu da bu¹ nam se smijao tu za kakav mi kikiriki radimo :))))))

usputno, nekoliko sam godina "suraðivao" sa ERPovcima iz Slovenije pa znam iz osobnog iskustva kako to ide i kakva se tu lova okreæe....ali eto, ja nisam dorastao tome i ne bavim se time niti me to interesira....ja osobno ne pucam na miljune, nego na ono ¹to uisitnu volim, makar bila i crkavica...ali jo¹ uvijek imam dovoljno mozga za razluèiti odnose, zbivanja i situaciju na tr¾i¹tu...

pazi ovo;

ako ja napravim instalaciju Win2003 servera na serversko raèunalo....moja je satnica plafon 250kn+PDV na terenu....a ako to isto doðe napraviti ERP konzultant firme koja vr¹i implementaciju sustava....tada ista ta instalacija Win2003 server edition ko¹ta 2 radna sata oliti 1000kn+250kn (dolazak*)+ PDV.....*250kn dolazak ukoliko je do 100km od sjedi¹ta firme, a svaki dalji kilometar je 3kn....pa ti vidi omjer i reci ima li smisla....

onako usputno, Elektropromet sa sjedi¹tem u Zagrebu...tamo preko puta Velesajma odnosno Carine, je u cca 5-6 godina implementacije ERP sustava uz osnovnu cijenu proizvoda tj sustava DOPLATIO jo¹ oko cca 7 milijuna kuna za konzultantske usluge pri implementaciji...da bi na kraju popizdili i odjebali Baan i pre¹li na SAP ako se ne varam....i sve rije¹ili sa nekih 3-4 milje kuna :))

nemoj me uzimati za toènost cifri...ali znam da su milijuni bili u pitanju...a sad dal je 5...7 ili 9...tak je malo bitno....

dok paralelno tome ima¹ na¹ih struènjaka za sustave kao ¹to su in¾enjeri Kolje i Nikitoviæ koji su razvili sustav koji je definitivno i vi¹e od konkurencije Baanu i SAPu, ali oni su "na¹i" deèki i shodno time podcijenjeni....a konkretno Nikitoviæ (prodekan na V©IT-u) je èovjek ispred svog vremena...potencijal svijetskog razmjera...u razgovoru o ERP sustavima tog èovjeka nemre¹ iznenaditi...kao da vrti bazu podataka u svojoj glavi...dok recimo "struèni tim" svijetski renomiranog Baan-a zamuckuje, trokira i zovu jedni druge na mobitel svakih par minuta sa pitanjima; "eee, jel ti zna¹ kako ono ide i jel se mo¾e ovo..ono"....

Reply to
Gagi-9a6aag

Mije¹a¹ kru¹ke i jabukle :)

Gore si naveo: "vlasnik nove male firmice; dobar dan...ja bi otvarao firmu i imao bih

20tak racunala i trebao bih valjda nekakav server, mrezu, domenu, pa i web stranicu..bla,bla..."

a tu navodi¹ ERP. Èinjenica je da su "susjedovi mali" i gomila ostalih kojima je èaèkanje po Windowsima hobi zamislili da su dorasli sistema¹enju dovela nas ostale tu gdje jesmo.

ERP je ipak drugi svijet i zato mogu dr¾ati cijenu. No ne zaboravi da kako s jedne strane stola ima¹ konzultante koji prodaju maglu, s druge strane ima¹ direktore kojima se ta magla jako fino mo¾e prodati.

Reply to
Still Dreaming

ziva istina nazalost...

ma bravo majstore... to prozivljavam svakodnevno... nitko ne cijeni sto vec po zvuku printera prek telefona znas u cenu je greska... a onaj tikves koji se znoji dva sata ogledavajuci uredjaj ko lija oko vruce kase jer ne zna od kud krenuti je pravi mester i potrosio je 2 dana usput strgao plasticne kukice na kucistu, pogubio 10 sarafa i naplatio samo 3 sata sto je fer od njega a ja potrosio 30 minuta i naplatio 1-2 sata ja sam ga zajebo :-)

dobro ima svakakvih ljudi, ima i onih koji cijene napravljeni posel... ima i onig koji odu drugdje pa se opeku i ponovo vrate... za takve odmah cijena ide gore :-) isto tako sto je tip bogatiji to vise kuka i mozda ti nikad i ne plati a onaj koji jedva spaja kraj s krajem uredno plati i mozda ostavi nesto za kavu...

pozdrav

Reply to
Fastah

Ovo je prava pravcata istina, potpisujem, do¾ivio nekoliko puta, jo¹ ti ka¾u vidi lopova, nije radio ni pola sata. :-)))

Reply to
sipex

Da, a koliko si vremena utukao da bi do¹ao do tih pola sata.

Imao sam RTV servis 15 godina i zatvorio. ©to sam vi¹e radio manje je ostajalo, pogotovu kada su ukinuli pau¹al i prebacili nas na knjige i knjigovoðe. Bilo mi je i dosta onih fora: "vidi majstore samo ¹to je kvar, pa æu vidjeti za popravak, ili: "samo je osiguraè ili otpornik"??? Nekada su elektronièari bili gospoda, kada je mobitel ko¹tao 5.000 DEM-a, VCR 1.000 DEM-a i sl.

A sada? Sada je tvoj sat rada duplo manje vrijedan od mehanièara, zidara, varioca, jer njegov je rad vidljiv i opipljiv i po¹teno se uprljao. Danas izgleda i nije bitno ¹to i kako radi¹, veæ mo¾e¹ li to naplatiti.

Reply to
AS

"Still Dreaming" wrote

pa i ne ba¹....za vlasnika firme koja ima 20tak raèunala i mre¾u a jednim do dva servera je konzultantska cifra od cca 1500-2000kn solidan omjer (iako je i to paprena cifra)....da je isti taj konzultant do¹ao u INA ili Pliva....cifri bi se dodala barem jedna nula za "elaborat"

a tu si APSOLUTNO u pravu....pogotovo ovo sa direktorima :)))

Reply to
Gagi-9a6aag