AC regulacija napona

Bok

Imam potrebu za regulacijom izmjenicnog napona od 0-230V struje max 0,5A...
i jos k tome da je galvanski izoliran od mreze...
dosao sam na ideju da uzmem dva ista transformatora i da ih kontra okrenem i
izmedju njih izvedem neku regulaciju napona koji bi napon sa izlaza prvog
trafa regulirao od nula do max i tako pogonio drugi kontra okrenuti trafo...
evo skice :-) https://ibb.co/j4NkHk

e sad kako izvesti tu regulaciju a da se mjenja samo amplituda napona...
neki zicani potenciometar bi se grijao ko vrag pa sam nasao neko rjesenje

http://www.eleccircuit.com/ac-variable-power-supply-0-30v-3a/
taj projekt regulira 30V i izdrzi 3A

zamislio sam regulirati 12V jer je takve trafoe najlakse naci... no ocito
bih morao dignuti napon da smanjim struju regulacije ...

vase ideje?

pozdrav

Re: AC regulacija napona

Audio pojacalo (PWM/D klasa) na cijem izlazu je trafo - na ovaj nacin moguce
je osim amplitude mjenjati i frekvenciju i valni oblik.

Re: AC regulacija napona

nemam potrebu za promjenom valnog oblika ni frekvencije... dapace moraju
ostati sinusni i 50Hz...
meni je isto bila ideja neko "audio pojacala" koje ustvari nema pojacanje
vec samo ozlazni stupanj sa jakim tranzistorima koje bi sluzilo samo da bi
se regulirala amplituda od nule do onog nivoa koji mu je doveden na ulaz...
bitno da izdrzi jaku struju...

pozdrav

Re: AC regulacija napona

Onda bi radio ovaj sklop iz linka, samo bi trebalo staviti jace tranzistore
umjesto Q3 i staviti jaci greatz. (za 12V se moze pojednostavniti)  Inace
dosta trafoa za halogenke ima vise 12V sekundara motanih bifilarno i
spojenih paralelno na samim izvodima pa se mogu prespojiti i za druge napone
(24V-36V itd ovisno o broju sekundara)

Re: AC regulacija napona

Prati:
Elektronski potenciometar koji poja?ava opteretivost potenciometra za dc
odnosno jednu poluperiodu
http://free-zg.t-com.hr/paramedia/download/pot-dc.jpg
Spoj darlingtona u spoju emiterskog slijedila, poja?anje jednako jedinici

Zbog pada napona 0,7V x 2 na EB potmetar ce imat prazan hod odnosno nista se
ne desava u desetini okretaja,, odnosno dok napon baze ne predje 1,4V.
Taj efekt cemo neutralizirat davanjem napona od 1,4V bazi kad je potmetar na
nuli.
To je strateski bitno iz jos jednog razloga, kod AC ce se zamjenit mjesta
plusa i minusa sto bi uzrokovalo pregaranje spoja B-E u darlintonu,
a te diode ce postat nepropusne kod izmjene polariteta odnosno nailaska
druge poluperiode.

Sada u svaku granu stavimo taj spoj
http://free-zg.t-com.hr/paramedia/download/pot-ac.jpg
Dioda paralelno tranzistoru mora biti jaka i ona propusta suprotnu
poluperiodu nego darlington da ima po cemu poluperioda napravit krug
posto darlington ne vodi, uvijek vodi jedan darlinton.

Potmetri su na istoj osovini, ali moraju biti spojeni antiaralelno,
Zna?i kad je izlaz lijevog na minimum, zna?i na dolje, izlaz drugoga mora
biti na max, odnosno sojen gore ne na diode.

Na zalost tu ne mozes sprijeciti pad napona na darlingtonima i moras
ra?unati da ce ti izlaz biti za oko 4Vpp ukupno manji nego ulaz pod teretom.

Re: AC regulacija napona

vis vis ovoga se nisam uopce sjetio... ovaj pad napona na datlingtonima be
moze jesiti da trefo sa kojeg se napon regulira bude malo veci od ovoga na
koji dolazi regulirani napon...
sad jos naci neke jake tranzistore... imas neku ideju iz prakse sta je
pametno upariti za
svaku granu ili uzeti vec gotovi darlington?

kad malo bolje razmislim u svim tim elektronickim varijantama bojim se
proboja trazistora i da mi napon skovi na 220V na izlazu pa bi sklop trebao
imati i neke zastite sto bi zakompliciralo izvedbu...

zato sam u medjuvremenu narucio variac transformator 0-220V :-) pa cu
vidjeti kako ce se on ponasati, jos samo nadjem 20V na 220 odvojni trafo i
to bi bila pasivna varijanta...

pozdrav

Re: AC regulacija napona

kad klikam a ne citam pa mi tekst ode sa greskama... izmedju ostalog mislio
sam ma odvojni trafo 220 na 220V

pozdrav

Re: AC regulacija napona

Tu je veci problem grijanje, jako ce se grijat darlingtoni jer na njima
ostaje razlika ulaznog i izlaznog napona, i cim je manji izlazni,
uz istu struju, oni se jace griju, izlaz recimo namjestis na 20V pri o,5A
tada se na svakom darlingtonu razvija 50W snage. A snaga na izlazu 10W.
Sto je napon na izlazu veci, manje se griju.

Nemam, ali to nije kriticno i ne trebaju biti upareni, tu je dopustena
velika razlika u strujnom pojacanju.

Da to ja moram napravit, izbjegao bi grijanje.
I direktno regulirao 220V, sto veci napon, manji gubitak. na 220v i pol
ampera, 110W je na izlatum a na tranzistoru je 0,2V i grije se sa 0,2x 0,5=
0,1W.
A vidi kod 22V.
Struja je treba 5A, za struju od 05A poslije trafa.
Na tranzistoru cebiti oko 2V x 5A = 10w grijanja, dakle grijanje raste
kvadratom smanjivanja napona jer uz struju raste i napon na tranzistoru

dakle na njiba bi bilo 0,2 V.  Time u biti prenose sav napon na izlaz kada
vode ili nista kada ne vode.
A na baze im doweo impulse 20-100  khz sa pwm-om.

znaci duty cicle 100% - 220v na izlazu, duty cycle 1% 2,2v na izlazu.
mala zavojnica na toroidu za 3kn i blok bi isjeckanu sinusoidu vratili u
neisjeckanu.
takav pwm se napravi sa ne555 ili kupi na ibeu za dva dolara

http://www.ebay.com/itm/1pc-Standard-SG3525-PWM-Controller-New-Module-Adjustable-Frequency-Module-Hot-/232313081454?hash=item3616f04e6e:g:4YIAAOSwRUhY~wV9

Ne treba nikakav trafo, sa pola ampera tereta nece se nista grijat ni ne
treba hladnjak
Ako treba odvajanje onda stavis odvojni trafo 220/220, ispred ili iza tog
sklopa.

http://free-zg.t-com.hr/paramedia/download/pwm.jpg

Tranzistor valja svaki iz smps napajanja, frekvu stavis koliko podnosi
tranzistor 20-100 khz
Nisam siguran koliko ce smetat kapacitet diode, a brza dioda sa malim
kapacitetom za 500V je teze nabavljiva
ako se bez tereta grije dioda i tranzistor, prevelik je diodin kapacitet

A dioda je nuzna da odvede drugu poluperiodu
Dioda bi se mogla izbjec, odnosno potreba za diodom malog kapaciteta da u
istoj grani budu dva tranzistora
Dioda tu usmjerava svakom tranzistoru njegovu poluperiodu
http://free-zg.t-com.hr/paramedia/download/pwm.jpg

Trafici za galvansko odvajanje i zavojnica se namotaju na ovom
http://elmatis.hr/ProductDetails.aspx?productId44%509

50-etak zavoja primar i 10-15 zavoja sekundar ako se pwm sklop napaja sa 12v
odnosno u trafo gura 12Vpp
namota se primar, omota sa par slojeva teflonske trake pa na to sekundar
zicom koja stane, stane o,5mm i tanja
Trebat ce patit na polaritet izlaza trafa, da kod pwm-a sa duty cycle recimo
90% zbog invertiranja izlaz ima 10%,
i tako za svaku poluperiodu.

Te sklopove ja nisam isprobao, moguc je neki problem koji treba rijesit ako
ga bude
u tu svrhu bolje isprobavat na 12V pa dic na vise i tek kad nema problema
spojit 220.>