Latest threads in Electronics (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Pozytywka...
Mam puzzle dla ma³ego dziecka, podobne do tych po³o¿eniu ka¿dego klocka jest generowany odpowiedni d¼wiêk. Dzia³a³y kilka dni, czasem siê zacina³y, a¿ w koñcu zastrajkowa³y. Pod ka¿dym...
3
3

[LOT] pisak farbą olejną
sory za lekki OT, ale czy Ktoś z grupowiczów widział gdzieś cienkie pisaki - markery piszące farbą olejną?
2
2

przesterowanie LED'a
wstepnie przetestowalem co sie stanie jesli przesteruje sie zielonego led'a 'super jasnego' z 30mA do 40mA. pomimo solidnego chlodzenia i tego ze wstepnie swiecil sie bardzo jasno, po okolo miesiacu...
8
8

układem 5V
Witam. W dokumentacji do AT91SAM7xxx piszą że wejścia IO są 5V tollerant, ale nie wolno miec podpiętych pullupów. Niestety przy starcie są podpięte. Nie jest dla mnie jasne wobec tego co...
32
32

identyfikacja SMD
szpera³em i bez ¿adnego tropu :( jest sobie mini-wzmacniacz mocy m.cz. stereo (pod s³uchawki) w obudowie 10 pin i oznaczeniu: MF AC G53 czy kto¶ to kojarzy, ew. jaki¶ datasheet?
3
3

Potrzebny artykuł z archiwum EP
Chciałem zerknąć na pewien artykuł. Wersja papierowa leży gdzieś w domu rodzinnym, a archiwum strony EP wykazuje błąd. Może ktoś ma na płytce lub dysku obie części artykułu: ł
4
4

Re: Sekunda przest?pna
On 30 Gru, 10:43, "Artur M. Piwko" wrote: W Polsce będzie tak jak ja napisałem: 2009-01-01 0:59:58 2009-01-01 0:59:59 2009-01-01 0:59:60 (sekunda przestępna) 2009-01-01 1:00:00 2009-01-01 1:00:01...

Co to za urządzenie? (dostałem z migomatem)
Witam Kupując używany migomat przemysłowy dostałem coś takiego: ma możliwość podłączenia kilka podajników przez taką wtyczkę jak na tym foto, ale dostałem też takie cudo zakończone...
7
7

Jak zasilić taki silnik?
Witam Naprawiam podajnik od migomatu i niestety muszę trochę porzeźbić :-( Muszę sprawdzić czy działa ten silnik: był stojan i wirnik w zakładzie - jest sprawny. Silnik na 40V 6000 obr....
29
29

Ograniczenie mocy lutownicy oporowej
Cześć, Mam lutownicę oporową 60W na 230V. Czy żeby obniżyć moc o połowę wystarczy wpiąć w szereg z grzałką diodę? Chciałbym mieć podobną temperaturę ale mniejszą moc - ta pali mi...
8
8

Ladowarka Philips NICD Charger PNC 300 i ladowanie akumulatorkow
A wiec mam leciwa ladowarke Philips NICD Charger PNC 300 do akumulatorkow typu AA i AAA. Parametry: 4x1,5V /50mA/18mA 0.3VA 1x1,5V /57mA/18mA 0.09VA do konca nie wiem co to znaczy, ale pytanie czy...
4
4

Uszkodzona samochodowa ładowarka GPS
Szanowni Grupowicze! Mam pytanie odnośnie uszkodzenia ładowarki (przetwornicy impulsowej) samochodowej zmieniającej napiecie z 12V na 5V i prądzie 2A służącej do pracy i jednoczesnego...
6
6

UC384x ubija kondensatory na swoim zasilaniu
Przetwornica flyback, klasyczna aplikacja UC384x - na zasilaniu tego układu jest kondensator elektrolityczny (początkowo ładowany małym prądem "startowym", a później przez diodę z uzwojenia...
9
9

[OT] Biblioteka math w gcc
Witam. Nakreślę problem: Postanowiłem pobawić się trochę mikrokontrolerami pisząc w C . Ponieważ dawno (całe lata świetlne) nie używałęm tego języka więc zanim zacznę pisać konkretny...
2
2

Proste GUI do mikrokontrolera
Witam. Jest 32-bitowy kontroler z paruset kB RAM. Ma podpięty LCD 256x128 b/w. Docelowo ma mieć touch screen. Pytanie: czy jest jakieś platform-independent GUI skierowane na uC które potrafi...
4
4