Znikajacy kolor w TV Sony

Mam stary telewizor Sony KV-M2151U (21 cali). Po ok. 5 minutach od wlaczenia znika kolor i mam czarno bialy telewzor, czasem jednak znowu sie pojawia kolor i jest ok, potem znowu znika. Czasem pomaga postukanie go w bok. W srodku wszystko wydaje sie w porzadku, ale pewnie trzeba cos przelutowac. Jak znalezc uklad odpowiedzialny za kolory (pewnie chodzi o dekoder)? Czy ktos zna jakies szczególy typu: nazwa ukladu lub gdzie to przyblizeniu moze sie znajdowac? Dzieki z góry za wszelka pomoc. Jarek

Reply to
iza

Czyli ten moduł jest na oddzielnej płytce? Jest taka jedna z jednym dużym układem scalonym, wyciągałem go nawet, spróbuję przelutować gniazda na płycie głównej. Desoft napisał(a):

Reply to
jarekbla

U mnie byl trymerek od PAL, cena 70 groszy.

W innym modelu to samo kosztowalo 40 zl wykonane prze fachowca.

P.

iza napisał(a):

gdziećs na płycie, koło dekodera kolorów (układ TDA_costam)stoi kwarc, a kolo niego trymerek (podkowka - potencometr montazowy). To on sie psuje. Mozna sprobowac go ruszyc (czesto wystarczy dotknac srubokretem ten trymer), aby slizgacz zlapal kontakt ze sciezka. Wlasciwie trzeba go wymienic.

Powodzenia !

Roman Rumian

Reply to
Roman Rumian