zmiana napędu w DVD stacj.

czesc, mam pytanko czy moge w DVD stacjonarnym zmienic sam napęd na nowszy Oczywiscie z tej samej firmy tyle ze np. z nowszego typu.

W sumie do napędu wchodzi tylko zasilanie a wyjscie jest zawsze standardowym złączem/taśmą/.

Co wy na to ... ?

Reply to
Piotr H.

Użytkownik "Piotr H." <phellmann@_ANTY_SPAMIK_poczta.fm> napisał w wiadomości news:dplgq0$8vl$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Przeważnie się udaje, ale nie zawsze.

Reply to
Edzi

Użytkownik Edzi napisał w wiadomości :

hmm widze że mam cień szansy.. jest gdzieś jakaś strona zajmujaca sie tym tematem .... ??

Piotr

Reply to
Piotr H.

Użytkownik "Piotr H." <phellmann@_ANTY_SPAMIK_poczta.fm> napisał w wiadomości news:dplkjn$2oh$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Nie wiem - ja w swoim schneiderze podmieniłem i chodzi od razu, kumplowi się nie udało, ale nie pamiętam firmy

Reply to
Edzi

podmieniłeś na identyczny czy jakis nowszy typ np. czytajacy divx ??

Piotr

Reply to
Piotr H.

Piotr H. napisał(a):

A co ma naped do czytania divx? ZTCW to fakt co (jakie pliki) DVD potrafi odtworzyc to kwestia firmware a nie napedu. Wymiana napedu moze dac najwyzej to ze np. dvd ktore do tej pory widzialo tylko plytki DVD+R zacznie czytac tez DVD-R.

Reply to
Marcin Gala

Użytkownik "Piotr H." <phellmann@_ANTY_SPAMIK_poczta.fm> napisał w wiadomości news:dpllda$qg8$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Był jakiś "krzak" a wstawiłem sony. Funkcjonalność się nie zmieniła (tylko teraz czyta wszystkie płyty DVD).

Reply to
Edzi

fakt co (jakie pliki) DVD

ahaaaaa... a ja myślałem że to DVD jest odpowiedzialne za czytanie divX ....

Piotr

Reply to
Piotr H.

Piotr H., napisales:

Akurat za DivX odpowiada nawet nie firmware, tylko konkretny procek. Ten dekodujący MPEG2 (montowany w odtwarzaczach DVD) nie jest w stanie obsłużyć bardziej wymagającego DivX-a.

k,

Reply to
KILu

Akurat w odtwarzaczach DVD nie łykających DivX'a, za największy kawałek dekompresji MPEG2 odpowiada gotowy scalak a nie firmware w procesorze. Takie układy robi m.in. Sigma Designs:

ciekawe, robią oni też scalaki sprzętowo dekodujące MPEG4 czy WMV9.

Reply to
Adam Dybkowski

... co tez nie jest do konca pewne. W firmware zaszyta jest procedura kalibrowania mocy lasera do wspolczynnika odbicia swiatla od plyty. Po wymianie czytnika na inny model wcale nie jest oczywiste, ze nawet, jesli bedzie on mial identyczne wyprowadzenia, to bedzie wymagal takiej samej kalibracji. Rownie dobrze nie wiadomo, czy plyta odtwarzacza bez zmiany firmware bedzie zdolna wykalibrowac laser do nowych nosnikow.

BTW. taka np. manta e3 ma ztcw 1 typ plyty glownej, obslugujacy 2 typy montowanych czytnikow - sanyo i samsunga. Kazdy z nich wymaga innego firmware. Po omylkowym wgraniu nieodpowiedniego fw potrafi zniknac odczyt nosnikow dvd.

Reply to
Lukasz Spychalski

Użytkownik "Lukasz Spychalski" snipped-for-privacy@spamfe.polbox.com> napisał w wiadomości

a nie przypadkiem uklad servo sam sobie reguluje moc ?

Reply to
MuNiO

Nie jestem specem od laserow, ale IMHO stabilizuje w funkcji temperatury na poziomie ustalonym przez fw. We wspomnianych przeze mnie odtwarzaczach rozne wersje fw roznie sobie radzily z roznymi nosnikami.

Reply to
Lukasz Spychalski