zlece wykonanie - filtr zaporowy na dwie czestotliwosci

witam

potrzebuje filtru zaporowego na dwie czestotliwosci, tj aby wyciac dwa programy z kablowki, a reszte przepuscic. wstepnie dowiedzialem sie ze cos takiego moze wykonac na zamowienie telkomtelmor, ale na jedna czestotliwosc jeden filtr i minimum 20 szt. czyli lacznie 40 szt. z czego pewnie 4 uzyje, zeby calkowicie wyciac te dwie czestotliwosci. czy jest tu ktos kto podejmie sie zrobienia czegos takiego w ilosci 4-6 szt ? tt krzyczy za 40 szt ponad 1k pln. jestem w stanie za te 4-6 szt zaplacic 300 pln, zreszta cena do dogadania, liczy sie czas. filtr ma dzialac, a nie wygladac jak dzielo sztuki.

pozdro.

Reply to
kamil kapturkiewicz

Wrzuc wiecej szczegolow: czestotliwosci tych kanalow i czy ciezko byc przezyl gdyby sasiednie kanaly ucierpialy na tym. Do TV niestety sa bardzo strome filtry potrzebne a te sa dosc skomplikowane.

Reply to
darnok

167,25MHz 223,25MHz

wiem ze nie ma filtra idealnego o zboczu prostopadlym. sasiednie kanaly musza dzialac mozliwie najlepiej.

Reply to
kamil kapturkiewicz

Darek napisał(a):

nie wiem o czym do mnie rozmawiasz, nie jestem elektronikiem ;] dla mnie ma dzialac i ma odpowiednio kosztowac :]

pozdro.

Reply to
kamil kapturkiewicz

Darek snipped-for-privacy@eee.pl napisał(a):

Ciekawe, jak dsp poradzi sobie z kilkudziesięcioma modulowanymi sygnałami o poziomie kilkudziesięciu mikrovoltów ? Co z szumami i intermodulacją ? Wmak

Reply to
Wmak

Skoro glowica w TV sobie radzi to i DSP sobie poradzi.

Wiekszy klopot bedzie znalezc DSP ktory sobie poradzi z przetwarzaniem sygnalu w setki MHz idacego :-)

Może napisz, do czego chcesz użyć tych tych filtrów. Jeśli (przypadkiem) chcesz w części sieci uniemożliwić odbiór dwóch kanałów telewizyjnych, to może zamiast je wycinać, łatwiej i taniej będzie je zakłócić - zagłuszyć. Wmak

Reply to
Wmak

Heh dobre. Sa 2-3 firmy na swiecie ktore moga cos takiego zrobic tzn filtr o takiej selektywnosci jakiej potrzebujesz ale to jest oplacalne tylko przy tysiacach sztuk.

Jesli chcialbys zamowic 40 sztuk to koszt przekroczy sens takiej zabawy . A w warunkach amatorskich nie zrobisz takiego filtru.

Reply to
miet

Zycze ci powodzenia !

Jesli masz mozliwosc to zmierz jaka selektywnosc ma ten filtr, az sie zdziwisz jaka to szpilka.

Reply to
miet

Wmak napisał(a):

tak, moga byc zaklocone. mozesz/potrafisz to zrobic ?

Reply to
kamil kapturkiewicz

Adam C napisał(a):

szukalem, pytalem i doszedlem do tego ze tylko telkomtelmor zrobi cos takiego. pan z delty w poznaniu sprawial wrazenie jakbym mu przeszkadzal w sniadaniu, a dipol kupuje w delcie. kablowki kupuja gdzies za granica i do tego maja filtry, ktore dziela pasmo na pakiety, czyli wycinaja od jakiejs czestotliwosci w gore/dol.

jezeli moja oferta jest malo atrakcyjna, za kilka sztuk czegos, za co duza firma krzyczy kilkanascie pln sztuka, to nie wiem jaka oferta bylaby dla ciebie atrakcyjna. w pewnym momencie pewnie dojdziemy do ceny jaka oferuje tt ;]

pozdro.

Reply to
kamil kapturkiewicz

::WiReFree:: napisał(a):

no to dwie z trzech, znajduja sie w polsce. czytaj ze zrozumieniem, ja nie chce 40 szt, ale tyle musze kupic w telkomtelmor i jak widac najwidoczniej oplaca im sie przy 20 sztukach. ja potrzebuje kilka sztuk.

Reply to
kamil kapturkiewicz

Jesli zrobia faktycznie taki filtr to ja bym wzial te 40 sztuk, w warunkach amatorskich nie zrobisz filtra z fala powierzchniowa a tylko taki wytlumi zaklocenia ktore sa nadawane razem z sygnalem wizji na tym kanale.

Co prawda w necie sa dostepne jakies tam schematy takowych filtrow zrobionych na alementach dyskretnych ale tak jak napisalem wczesniej nie uzyskasz takiej dobroci ukladu na tej czestotliwosci w tak waskim pasmie.

Reply to
miet

Dodam tylko ze zamawialismy filtry o zblizonych parametrach z muraty i niestety ale lipa, filtr musi byc zrobiony na zamowienie i miec super dobroc przy bardzo waskiej szpilce i to na wysokiej czestotliwosci.

miet

kamil kapturkiewicz napisał(a):

Jest taka reguła, że wyprodukowanie filku sztuk na zamówienie wg. specyfikacji jest znacznie droższe niż produkcja tego samego w kilku(nastu) tysiącach egzemplarzy. I raczej nie znajdziesz nikogo kto zrobi taniej tych pare sztuk niż w/w firma.

Reply to
Filip Ozimek