zgrzewanie cieńkich drutów ultradźwiękami

Witam, mam pytanie Szukam czegoś na kształt lutownicy do zgrzewania cieniutkich drucików takich średnicy 0,2 do 0,5mm ale aluminiowych, do podłoża też aluminiowego. Na moje oko powinno się to dać zrobić ultradźwiękami, ale czy jest coś podobnego do ręcznej lutownicy tyle, że z grotem ultradźwiękowym?

Zbyszek

Reply to
Zibias

Mieliśmy to na zajęciach na studiach z Mechaniki Precyzyjnej. Druty aluminiowe były zgrzewane ultradźwiękowo do pól kontaktowych w układach scalonych.

Reply to
wt

wt pisze:

Ale chyba te druty miały 0,035mm.

Reply to
Mario

wt snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Nazwa "lutowanie ultradzwiekami" jest nieco myląca. Glowica ultradzwiekowa drga i wciera drucik do pola kontaktowego. Ciepło potrzebne do stopienia powstaje w wyniku tarcia, a nie obecności elementów grzejnych.

Reply to
Jan Kowalski

Oczywiście masz rację, takie coś miałem na myśli, ale nazwy lutownica użyłem z premedytacją, bo chodzi mi o taki ręczny przyrząd. Automaty do "szycia" chipów znam, a tutaj raczej chodzi o ręczną zabawę.

Zibias

Jan Kowalski pisze:

W terminie "lutowanie" nie ma znaczenia jak powstaje ciepło tylko czy do powstania spoiny używa się spoiwa o temperaturze niższej niż lutowanych elementów. W tym przypadku właściwsza wydaje sie nazwa "zgrzewanie"

Reply to
Padre