Zewnętrzny zasilacz ATX

W ramach myślenia o cichym komputerze przyszło mi do głowy by nie pakować do komputera zasilacza tylko zrobić go zewnętrznego, niech buczy

- chłodzi sie - gdzieś indziej). Bardziej jednak mnie zastanawia czy opory wywołane długością kabla od zasilacza do płyty głównej nie spowodują jakiś problemów. I jak tu wykombinować gniazda? W sumie mamy 5 napięć (12V, 5V, 3,3V,

-12, -5V) + GND Rozwiązuje to problem kubatury takie komputera i dużych problemów z ciepłem i bezpieczeństwem (komputer pozbawiony takiego zasilacza wydaje sie być bezpieczniejszy) myślę o małych mocach takich do 150W.

Reply to
Osadnik

Problem zasialacza to jedynie problem cichcego wentylatora w moim Ampli Technics dziala takowy od ponad 10 lat i nie buczy .

Reply to
::

:: pisze:

Tyle tylko że w normalnych warunkach. ja nie będę miał normalnych warunków, tylko piwnice. I jedynie co mogę zrobić to wystawić jelenie robi przy nawiewie z ZETKI. A jak mi sie spodoba to bedzie stało na biurku w pokoju włączone

24h/dobę chrupać może sobie co jakiś czas ale szumieć - nie.
Reply to
Osadnik

to dla działania samego PC, ale problem może być też od drugiej strony, tj. emisja zakłóceń w eter.

Reply to
krychu

Ekran nie pomoże? Tak czy siak trochę to wszystko marnie wygląda. trzeba tego ciepła się jakoś pozbyć i pasywne zasilanie to jest problem. nie duże zresztą są moce potrzebne a kobyła musi być. Dlaczego nie opracowano TANIEGO sposobu na uzyskiwanie rożnych mocy? Jeszcze trochę i wpadnę na cudowny pomysł jakim jest wykorzystanie ładowarek do laptopa.

Reply to
Osadnik