Zestaw 2 czujników temperatury

Witam potrzebuje do samochody zrobiæ 2 czujniki temperatury ( max temperatura 110C) i odczytywaæ je równolegle, macie jaki¶ pomys³ jak to najtaniej zrobiæ? Pojêcie o elektronice mam jako takie jestem sam w stanie wykonaæ gotowe uk³ady, ale sam ju¿ nic nie wymy¶le. Wiem ¿e mo¿na kupiæ gotowe rozwi±zanie tzn. jakie¶ czujniki i jaki¶ tam uk³ad do odczytu ( automatyka przemys³owa) ale to chyba bêdzie drogie. Potrzebne mi co¶ co zamknie sie w 100 z³. Macie jaki¶ pomys³?

Pozdrawiam Micha³

Reply to
Stolat

Użytkownik "Stolat" napisał w wiadomości

Cyfrowe czy analogowe ? (domyślam się i stawiam na elektronikę nie na termistory )

Jeżeli analogowe to w książce 24 proste układy elektroniczne był.

Jeżeli cyfrowe to niestety szukaj gotowych np w AVT.

Reply to
xymax

Nie wiem taki żeby mierzył temperaturure z dokładnościa do +-1,5 C

Poszukam dzięki za trop.

Pozdrawiam Michał

Reply to
Stolat

Użytkownik "Stolat" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:g60946$fu0$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

A co to znaczy "odczytywać" ? Na PC, na ekraniku ? Ma to być estetyczne do wbudowania w deskę, trzymane w dłoni do diagnostyki ?

Reply to
William

Tzn. wzrokowo :). NA ekraniku, może to być trzymane w dłoni bo to do diagnostyki. Może być najbrzydsze na świecie :) oby działało. Mam coś nie tak z układem chłodzenia i chce sprawdzić przy jakiej temperaturze załącza się termostat ( odczyt górnego i dolnego węża chłodnicy).

Pozdrawiam Michał

Reply to
Stolat

Stolat pisze:

Strasznie kombinujesz. Wymontuj ten termostat i go "ugotuj" (dosłownie). Mierz temp w jakiej się otworzy jakimś termometrem, może być rtęciowy, byle nie taki "pod pachę" Pozdrawiam

Reply to
TomaszB

Stolat pisze:

Pożycz od kogoś miernik z pomiarem temperatury. Nawet tanie mierniki po

30zł mają taką funkcję z termoparą.
Reply to
Mario

Stolat pisze:

zasadniczo to najpierw okresl co chcesz mierzyc jakie medium i czy to ma byc czujnik przylgowy czy zanurzeniowy

poszukaj na allegro , w automatyce przemyslowej jak potrzebna jest w miare donra dokladnosc to zobacz sobie czujniki 0-10V ,nie sa takie drogie, komunikacja 3 przewodowa +cos prostego do odczytu napiecia wyjsciowego z czujnika dokladnosc do 0,1 C, jak mniejsza to wez jakis przylgowy PTC ALBO NTC i tez cos do odczytu, pytanie jak czesto musi być odświeżanie danych, czujniki NTC.PTC maja duzą bezwładność

Pozdrawiam Piotr SP5FCI

Reply to
SP5FCI

To ma być czujnik przylgowy