Zasilacz antenowy - zakłócony obraz PILNE

Witam Mam strzszny problem z odbieraniem TV naziemnej w Poznaniu. Obraz na ekranie ma poziome zaklocenia, ktore wedruja w kierunku gory. Co jakis czas calosc traci kolor, potem go zyskuje - ogolnie cos jest spieprzone. W instalacji mam 2 antenty, zwrotnice, wzmacniacz kanałowy, i przy gnizazdku od TV zasilacz 12V 100mA. To co jest podejrzane to po podlaczeniu kabla do gniazda antenowego w scianie sioda zasilacza zaczyna przygasac i pulsowac. Gdy kabel jest podalaczony tylko do telewizora a odlaczony od reszty anteny diodka jest stabilna (zakladam ze ta dioda jest to objaw nieprawidlowej pracy) Zaczalem wymieniac po kolei od najtanszych elementow. Nowy zasilacz daje taki sam objaw, wymienilem tez wzmacniacz na dachu, ktory ow zasilacz zasila i jest bez zmian. Chce wymienic zwrotnice, ale tu juz jest wiekszy koszt, dlatego chce sie spytac specow czy to moze byc przyczyna. Sprawdzalem tez na innym przewodzie pomiedzy gniazdem TV a gniazdem w scianie. Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie, a sparwa jest o tyle pilna, ze nie chce zostawiac rodzicow na weekend bez telewizji...

Reply to
Sta$

Użytkownik "Sta$" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:f36d3h$tn$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Witam

[...]

Masz zwarcie gdzieś na kablu koncentrycznym (antenowym). Stosunkowo łatwo można zlokalizować zwarty odcinek przez systematyczne rozpinanie poszczególnych połączeń. Jak słusznie zauważyłeś - LED sygnalizuje obecność napięcia na wyjściu zasilacza. Zwarcie lub przeciążenie powoduje zgaszenie / przygaszenie / migotanie LEDa. Moja rada - w trakcie rozpinania poszczególnych torów (zwrotnica, anteny, wzmacniacz etc.) dobrze, ale naprawdę _dobrze_ przyjrzyj się połączeniom. Najprawdopobniej pojedynczy drucik oplotu któregoś z kabli zwiera do zacisku środkowego ("gorącego"). Dysponując woltomierzem, nawet w "mierniku" za 30 zł z supermarketu, możesz sobie znacznie ułatwić zadanie.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Co powinien pokazywac miernik? Miedzy zimnym, a cieplym przewodem powinna byc predwa, czyli oo Ohm-ow?

Reply to
Sta$

Użytkownik "Sta$" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:f36jlu$qae$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Masz mierzyć napięcie czyli wolty ;-) Oczywiście przy pracującym zasilaczu sieciowym. Jeżeli możesz, to narysuj (nawet w PaintBrush ;-) ) i przeslij mi na priv ( szpunk maupa poczta dot onet dot pl) szkic tej instalacji.

Jedno pytanie: było dobrze i się zjepsuło czy to instalacja nowouruchomiona?

PZDR - K.

Reply to
Krzysztof Kucharski