Wzmacniacz wejściowy 100-1100MHz rosyjskiego miernika.

Rosyjski miernik częstotliwości C3-63. Po wymianie wszystkich elektrolitów oraz uruchomieniu zasilania 20V miernik ożył ale okazało się że nie mierzy na zakresie 0.2-1GHz. Na płytce wejścia 0.2-1GHz jest jako pierwszy moduł, solidna metalowa puszka, oznaczona na schemacie jako prostokąt z wejściem i wyściem oraz zasilaniem i podpis usilitiel (wzmacniacz) 0.1-1.1GHz. Układ ten nagrzewa się podczas pracy dość znacznie a jest to puszka bardzo masywna i żeby takie coś zalutować to chyba lutownicą do rynien :))). Pytanie. Nie mam nic do stracenia, więc będę chciał to rozlutować, ale nie wiem nic na temat zawartości, czy ewentualnie nie zastosowano w środku czegoś niebezpiecznego typu tlenek berylu. Ktoś wie czego można spodziewać się w środku?

Marek

Reply to
4CX250

Dzień dobry

Użytkownik "4CX250" snipped-for-privacy@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:50499e5a$0$1310$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

[...]

Marku, ceramika berylowa nie jest aż tak bardzo trująca, jak się o tym sądzi. Wystarczy pamiętać o zachowaniu podstawowych zasad higieny - nie jeść, nie palić w trakcie pracy z elementami zawierającymi BeO. Użycie zwyczajnych rękawic chirurgicznyj daje 150 % zabezpieczenia ;-) Oczywiście, nie zaleca się rozdrabniania ceramiki BeO w warunkach domowych. To już byłaby przesada ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

zdjecia srodka

jan kowalski

Instrukcja ze schematami do wersji C3-63/1

Miroslaw Kwasniak

Dzięki dobrzy ludzie za odpowiedzi. Ja już mam kompletną instrukcję wraz ze schematem. To co podrzuciliście w linku powyżej różni się bardzo od tego co jest u mnie. Widocznie są rózne wersje tych mierników. U mnie moduł wejściowy 0,2-1GHz jest zbudowany zupełnie inaczej. U mnie na tym module znajduje się wzmacniacz w pancernej obudowie dosłownie zaspawanej stopem. W obudowie sa przepusty a sam wzmacniacz jest przykręcony śrubami do laminatu.

Marek

Reply to
4CX250

MOże to coś da:

Miroslaw Kwasniak

Użytkownik "Miroslaw Kwasniak" snipped-for-privacy@infrared.zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:k2cqmj$50i$ snipped-for-privacy@z-news.wcss.wroc.pl...

Kurcze, jak ty to wyszukałeś. Ja od rana biedzę się w cyrylicy i nie mogłem na to trafić. No to już wiem co jest w środku, pozostaje otworzyć.

Dzięki Marek

Reply to
4CX250

Użytkownik "Miroslaw Kwasniak" napisał w wiadomości

O jaki piekny wzmacniacz mikrowalowy.

A dzis mozna to zastapic jednym operacyjnym :-P

J.F