Wyświetlacz LCD

Witam

Właśnie wróciłęm z giełdy elektronicznej, kupiłęm sobie za kilka groszy "Tiptel TelefonComputer". Oprócz kilku elementów które mnie interesują ma dość duży LCD graficzny, razem ze sterownikiem. Podpiąłem do urządzenia napięcie, jakośtam reagowało na naciskanie klawiszy, ale wyświetlacz ani mrugnął. Może to być spowodowane tym że zasiliłem je naięciem stałym, a wymaga ono 16V zmiennego (oprócz mostka prostowniczego idzie też gdzieś do układu). Znalazłem coś takiego:

łądnie opisuje mój sprzęt - Kontroler T6963 podpięty do wyświetlacza. Mój wyświetlacz ma symbol TLC-1021. Próbowałem podpinać +5V ale też nic to nie dało, wyświetlacz ani mrugnie. Teraz pytanie: jak sprawdzić, czy wyświetlacz do czegoś się nadaje bez rzeźbienia całego tego układu? Na moje oko po podpięciu zasilania powinny chociaż jakieś śmiecie się na nim na chwilę pojawić - ale nie podałem -12V dla kontrastu - może dlatego nic nie widać?

Reply to
scx

scx się wziął i wyklepał:

Podałem kontrast i wyświetlacz ożył... wygrzebałem jakieś trafo, podłączyłem, sprzęt sprawny - i czadowy!

Reply to
scx