wyłączenie skanera

Witam,mam pytanie, czy ktos moze wie jak wyłączyć skaner przez LPT ? (w sterowniku dla Windowsa dołączanym przez producenta mozna wyłączyć skaner (a przynajmniej lampę) pomimo że jest on podłączony do prądu) i jak samemu wyłączyć w ten sposób skaner ? czy wystarczy wysłać impuls na jednym z pinów LPT ? czy jest to moze jakiś bardziej skomplikowany ciąg impulsów ? (mam skaner Plustek OpticPro PT12)

z góry dziękuję za pomoc

Reply to
Grzegorz Daniluk

To mozliwe, ze jakas noga temu odpowiada. Przeprowadz test

1) ustaw typ portu na jedno kier. i zobacz czy dalej dziala, bo wowczas komputer nie moze wysylac danych, czyli tego skomplikowanego ciagu, ale jesli przestanie dzialac skaner to i tak nic straconego, p. 2) 2) znajdz specyfikacje portu LPT i zobacz ktore piny sa wyjsciem. Podlacz sie jakims miernikiem w kolejne piny wyjsciowe i uruchamiaj to wygaszenie i sprawdz czy moze ktorys z tych pinow zmienia stan. 3) zbuduj hiper mega nasluchiwacz portu LPT i zlap owa tajna sekwencje bitow wygaszajaca lampe.

BartMan

Reply to
BartMan

Użytkownik "BartMan" <newsRE_MO snipped-for-privacy@bartman.prv.pl> napisał w wiadomości news:ciabis$l27$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

PortMon SysInternals potrafi śledzić ruch na LPT. Nie wiem, na ile mu się to uda przy niestandarowym wykorzystaniu jakim jest dwukierunkowa wymiana danych ze skanerem, ale spróbowac można.

Reply to
Marek Dzwonnik