Watchdog

Czy może ktoś polecić niedrogi i łatwodostępny układ watchdoga, który powodowałby reset po 5-10 sekundach od skasowania? Chcę tego użyć z AVRkami (ponoć ich wewnętrzne nie są najlepsze). Układy, na które natrafiłem dają max 1,5sek. Pozdrawiam Wojtek

Reply to
Wojtek

Jestem już po lekturze archiwum. Wolałbym raczej jekiś typowy watchdog niż 555 ale dzięki za propozycję. Pozdrawiam Wojtek

Reply to
Wojtek

Tak, zalety widzę. Gdyby jeszcze wykrywał krótkie spadki napięcia zasilania i w takim przypadku resetował uP to by pięknie było... Wojtek

Reply to
Wojtek

W artykule snipped-for-privacy@interia.pl Wojtek napisal(a):

To nie jest zadanie watchdoga.

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Tak ale niektóre "mają to w sobie" (np. Maxim). Przypomniało mi się jak w pewnej książce młody człowiek zareagował z obrzydzeniem na kościotrupa (eksponat dla biologów, powinno się mówić: szkielet). Ktoś mądry dpowiedział: "Każdy ma to w sobie"... Wybaczcie że nie na temat. Wojtek

Reply to
Wojtek

Jak najbardziej powinno byc - po co dwie kostki zamiast jednej.

A przerobic 555 na dobrego WD to naprawde nie latwo ..

W artykule snipped-for-privacy@4ax.com J.F napisal(a):

Watchdog != brown-out detector. Howgh ;-)

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

?? A w czym tkwi problem??

:) /PP

Reply to
PP

We wszystkim. Oczekuje na schemat ktory:

  1. po wlaczeniu zasilania od razu bedzie w stanie reset az do czasu ustabilizowania napiecia [tzn przez zalozony czas t1],

  1. bedzie wymagal podawania cyklicznych impulsow, co czas max t2.

  2. jesli impuls nie nadejdzie - wygenerujemy impuls resetu o czasie t3, jesli nie bedzie z procka reakcji - resety beda powtarzane co czas t4.

  1. niekonieczne: bedzie dostepna informacja ze to WD zadzialal, a nie pierwsze wlaczenie/reset reczny.

t1 do t4 nie musza byc ustawiane niezaleznie, byleby przyjely jakies sensowne wartosci.

Da sie to zgrabnie zrobic na 555 ?

Ale az sie prosi zeby polaczyc funkcje :-)

[..]
[..]
[..]

Prosze:

to jako wstepna idee do dopracowania. :)

Pozdrawiam :) /PP

P.S. Jak masz jakies pytania co do mojej propozycji - mailuj!

Reply to
PP

brakuje. I lekki pajak sie juz robi :-(

A powtarza te impulsy ? Bo dobrze by bylo gdyby powtarzala jesli procek nie zaskoczy po jednym resecie..

I tranzystor, i kondensator i dioda .. Ale faktycznie - to chyba robi to czego wymagam ..

tranzystor I dioda, bo trzeba jakos puscic prad przez kondensator w druga strone .. mozna opornikiem, ale to tez jeden element.

Zaraz .. czy mi sie wydaje czy on jednak po wlaczeniu zasilania nie generuje na chwile resetu ?