Waga

Pewnie ktoś ma taką wagę hakową/bagażową co można za darmo kupić. Niektóre mają funkcję HOLD. Pewnie w każdej działa tak samo. Nada się taka waga (z tą funkcjonalnością) do pomiaru siły zrywającej? Czy szarpnięcie zapamięta, czy to się musi ustabilizować, a może trzeba nacisnąć, aby zapamiętała?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

IMO - zadziałają, jak nacisniesz. No chyba, ze jakis automat ... ale to tez poczeka na ustabilizowanie.

A w przypadku szybko zmiennej siły, to ja mam wątpliwości, czy te wagi się nadadzą.

J.F

IMO nie.

Robiłem elektronikę do wagi na belkach tensometrycznych. To są bardzo malutkie sygnały, musiałem zrobić konkretne filtrowanie, żeby wynik nie skakał (plus średnią kroczącą).

Patrząc na te wszystkie wagi, to jest tam podobnie. Ale sprawdź. Uderz w wagę. Krótki impuls. Zobacz co pokaże.

Reply to
Arnold Ziffel

Pan Arnold Ziffel napisał:

To jednak zupełnie co innego. Jasne, że można kuć na kowadle trzymanym w ręce, nawet się ne poczuje udrzeń młota, bo masa kowadła robi swoje.

Pomiar siły zrywającej to pomiar siły statycznej, narastającej powoli. Przynajmniej ja tak sobie wyobrażam technike pomiaru. Jak najbardziej da się zachować maksymalną wartość siły, zanim nastąpi zerwanie i spadek do zera. Czy akurat wagą za pińć zotych -- tego nie wiem.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Tak powinno byc, ale czy przy zerwaniu nie wystąpią jakies oscylacje, czy mechaniczne, czy elektryczne, czy softwareowe ...

J.F

jakby toto miało jakieś wyjście szeregowe, jak chińskie suwmiarki chociażby to miałbyś rozwiązanie - odczytywać aktualną wartość i zapisywać najwyższy pomiar.

Reply to
sundayman

Pan J.F napisał:

Występują, ale łatwo je zignorować -- bierzemy najwyższą warość z krzywej narastającej.

Reply to
Jarosław Sokołowski

sundayman pisze:

Szybki gugiel wykazuje, że wagi hakowe z rs-232 to gdzieś od 1000zł+VAT.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Toto pewnie nie ma, ale można wywalić elektronikę i użyć HX711.

Może dawać albo 10 próbek na sekundę albo 80 (choć nie wiem, na ile przy

80 sps cierpi dokładność, może nie cierpi).

Interfejs to nie jest RS tylko jakaś własna wydumka, ale bardzo łatwa do oprogramowania.

Reply to
Arnold Ziffel

nie mówię o gotowcu. Ja bym kupił jakąś najtańszą wagę i sprawdził, czy nie da się jakoś wyciągnąć danych. Tak samo jak w tanich suwmiarkach właśnie.

Reply to
sundayman

Z dużym trudem pewnie. Chociaż ... może mają jakies złącze do kalibracji.

Kolejna sprawa, ze mogą nie pokazać nic zanim sie pomiar nie ustabilizuje. A kolejna ... czy tam nie ma ADC sigma-delta? One chyba dosc powolne ... przy pełnej dokładnosci ...

J.F

sundayman pisze:

Zamiast kombinować, można po prostu tak:

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

Proste w użyciu, nawet w Arduino jest biblioteka do niego :)

Reply to
Rutkowski, Jacek

Dlaczego chcesz szarpać? Nie masz wystarczającej siły napędu żeby powoli zrywać? Fabryczne układy jakie widziałem działają na zasadzie powolnego naciągania z wieloma pomiarami i dopiero jak się zerwie brany jest najwyższy wynik.

Zrywanie gumek jak w skarpetkach czy majtkach trwało ok 20s. Odczytów jest wtedy >100 i można pięknie uśrednić...

Reply to
Rutkowski, Jacek

W dniu 29.12.2023 o 17:44, Rutkowski, Jacek pisze:

Z szarpaniem może przesadziłem, ale dobrze by było, szybkie zmiany zapisać.

Ja chcę magnesy mierzyć.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

A nie można by tego na zasadzie wagi prądowej zrobić? - byłby od razu napęd i pomiar.

Reply to
Mirek

W czym polega problem ich powolnego naciągania? rozrywasz je ręcznie?

Wystarczy silnik od wycieraczek napędzający śrubę M6 z nakrętką lub coś podobnego i wtedy naciąg można powoli zwiększać.

Reply to
Rutkowski, Jacek

Dnia Fri, 29 Dec 2023 18:46:08 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

Jakoś tak kilka lat temu byłem u wytwórcy magnesów neodymowych, aby zanabyć taki troszkę większy. Miał mechaniczną wagę zegarową z drugą wskazówką popychaną przez wskazówkę pomiarową. Wskazówka pomiarowa po zerwaniu obciążenia powracała, druga zostawała na pozycji maksymalnego wychyłu.

Reply to
Adam

W dniu 30.12.2023 o 12:32, Adam pisze:

Proste i skuteczne tyle że zupełnie analogowe :) Autor chce pewnie coś "cyfrowego" z pamięcią i zapisem...

Reply to
Rutkowski, Jacek