USB jak FTDI tylko szybsze

Witam, szukam w miarę prostego układu do podłączenia czegoś do peceta przez USB, do tej pory używałem układów FTDI, ale teraz potrzebuję tak z

5-10MB/s. Znalazłem układ Cypress cy7c68001 i w zasadzie nic innego do wyboru. Zna ktoś może jakieś alternatywy? Z uwagi, że interfejs USB jest sprawą zupełnie poboczną do całego projektu, nie chciałbym mu poświęcać zbyt wiele czasu.

Pozdr, T.

Reply to
Tomasz Piotrowski

Moze cos tam:

|pp=[v=d,t=pfp,i=53481,fi=,ps=0]|[0][0]STP

Reply to
stp
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Tomasz Piotrowski pisze:

A jakbyś chciał przepchać do swojego procesora te 10MB/s? Chyba nie UARTem...

Zainteresuj się kostkami ethernetowymi. Są moduły "gotowce" (gniazdo, transformator, scalak, PCB itp), idealnie przystosowane do podczepiania do własnego procesora, który nic nie musi wiedzieć o Ethernecie ani protokołach TCP/IP. Po sieci FastEthernet wyciągniesz realnie około 7MB/s.

Reply to
Adam Dybkowski

stp pisze:

Gdyby komuś pocięło link:

Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

Nie będzie procesora, ma lecieć prosto z FPGA, który zbiera dane z przetworników.

Ale ja potrzebuję USB :)

T.

Reply to
Tomasz Piotrowski

Greg(G.Kasprowicz) pisze:

Tyle że wolniejsze (tylko full-speed) ;)

T.

Reply to
Tomasz Piotrowski

stp pisze:

Tak, dokopałem sie też potem do tego, ale chyba już wygodniejszy jest ten Cypress. W sumie to trochę dziwne, że nie ma czegoś tak banalnie prostego jak FTDI, wszystkie muszą mieć tysiące rejestrów, dziesiątki trybów i nóżek jak jakiś procesor ;)

T.

Reply to
Tomasz Piotrowski
Reply to
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) pisze:

Widziałem, ale nie mam w planie robienia przenośnego dysku ATA, jak zrobią coś co przypomina cy7c68001 to się zainteresuję. Dzięki. Na razie spróbuję tego Cypressa, o ile nie pojawi się coś nowego.

T.

Reply to
Tomasz Piotrowski
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Tomasz Piotrowski pisze:

A myślałeś może o wsadzeniu automatu USB 2.0 w sam FPGA i tylko ew. dodaniu tranceiverów (PHY)? To by zajęło znacznie mniej miejsca na PCB niż gotowy scalak all-in-one robiący USB 2.0 High Speed posiadający magistralę równoległą.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

Przeszło mi przez myśl, ale tak jak już pisałem, USB to tylko przystawka, więc nie chcę na to tracić czasu, tak samo jak się nie zastanawiam jak działa zasilacz do tego, tylko biorę scalak, który daje mi to co trzeba i tyle. Jakiś scalak (trx) i tak musiałbym dać, więc lepiej od razu taki, który załatwi sprawę.

T.

Reply to
Tomasz Piotrowski