Uniwersalne I/O

Cześć.

Co dzisiaj jest popularne jako uniwersalne I/O z interfejsem programistycznym (C++/Python/Java) pod Win/Lin pozwalające na machanie drutami, kompatybilne z 5, 3.3 a może i 2.5V i podpinane przez USB? Super szybkie w zasadzie zbędne.

W grę wchodzą jakieś arduino na avr/stm32, bus pirate (ale mało drutów) czy wręcz gołe FTDI.

Czy poza tym ktoś widział jakiś wygodny kawałek hardware który może być użyte w celu machania drutami? jak by było 8 uniwersalnych I/O (silne, OC, input) to bylo by gites.

Mogę zrobić sam, ale może coś się ostatnio pojawiło gotowego i nie warto.

A problem taki że chcialem na szybko podpiąc eprom z SPI w celu przetestowanie czy działa. No i wyszło na to że Arduino, ale wolałbym coś sterowane natywnie z PC z poziomu programowania. Nie, LPT jest złem :)

Reply to
Sebastian Biały

Jak potrzebowałem to użyłem FTDI w trybie bit-bang.

Piszesz, że bus pirate ma za mało drutów. Do SPI powinien wystarczyć, a jak nadal będzie za mało (a przepustowość nie gra roli) to może dorzucić do niego ekspander na I2C?

Reply to
Queequeg

SDI mnie tylko natchnęło, prawde mówić co chwile mam problem że trzeba podpinać 5-8 drutów, czasem 12 i czymś dziwacznym sterować.

Kiedyś zrobiłem sobie takie coś na expanderach ale wtedy przyszedł wyświetlacz 256x128 bez pamięci i tyle było zabawy w ekspandery :)

Mam nadzieje że ktoś zrobił jakiś open hardware/software który nie jest az taki kiepski jak bus pirate do I/O.

Reply to
Sebastian Biały

Numato ma tego troche:

np:
Tam siedzi PIC18

c.

Reply to
cezar

No wlaśnie to się niczym nie rózni od arduino z powodu 5V. Mnie by interesowalo coś takiego ale za zworką 5/3.3/2.5V. Cała sztuka polega na driverach we/wy, nie wydaje mi się żeby dało się to zrobić relatywnie trywialnie, choć nie wykluczam że można by uzyć np. mikrokontrolera zasilanego z tych 3 napięć a translacje poziomów robić po stronie usb.

Albo 3 płytki :)

Reply to
Sebastian Biały

PSOC5LP ma cztery niezależnie zasilane banki IO i zakres od bodaj

1.8V do 5.5V na każdym. Oraz USB.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Jak juz idziemy tą drogą to cała seria EZ-USB z Cypressa, np ten używany w analizatorach stanów Seleae i wszystkich podróbkach : CY7C68013A

cezar

Raz go użyłem. Ale on ma 8051 w środku. Sebastiana strzeli. :->

5LP ma normalnego ARMa i nieco PLD na pokładzie, więc sobie translację poziomów będzie mógł załatwić nawet sprzętowo, bez udziału CPU.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

spodobało mi się to czgo szukasz...też szukałem dawno temu... Zaintrygowałeś mnie i chciałem popatrzeć na wątek by znaleźć rozwiązanie... stwierdziłem, że przecież chinole napewno coś takiego wydumali...

TADAAAAAA :)

TAAAADAAAAAAAA :)

Reply to
sirapacz

jeszcze to ale nie na hid:

sirapacz

W dniu 01.10.2018 o 16:23, sirapacz pisze:

No ale to są karty przekaźnikowe, a pytający chciał I/O. I zapewne znacznie szybsze niż styk przekaźnika.

Reply to
Jakub Rakus

Mówiąc że nie zależy mi na prędkości mam raczej na myśli prędkości powyżej przekaźnikowej. Czyli pewno nascie kłapnięc / sek.

Reply to
Sebastian Biały

Dziekuję, bede oglądał.

Reply to
Sebastian Biały

Janusz

Pan Szanowny życzy, Pan ma:

;P

Reply to
sirapacz

A łyka 3.3 / 2.5 V ?

Reply to
Sebastian Biały

Ale ty marudny jesteś:)) nie używałem:) guglam za ciebie:))))

bierzesz i eksperymentujesz albo dogadaj się z chinolem po łamanym angielskim :)

Reply to
sirapacz

Nie musisz guglać za mnie. Ja to wszystko moge zrobić sam, pytam czy sa

*gotowce*.
Reply to
Sebastian Biały

:))) toć to gotowiec:) chyba, że potrzebujesz z napisaną od razu aplikacją do tego - to nie wiem:)

Reply to
sirapacz