UART i maly procesorek

Witam! Poszukuje procesorka w obudowie najchetniej DIL8 lub jak najmniejszej w wbudowanym ukladem generowania sygnalu zegarowego i posiadajacego UART. Niestety wszystkie ATMELE sa albo male, albo maja UART, a ja nie chce pakowac kostki DIL20 do czegos co ma sie komunikowac z kompem i oprocz tego potrzebuje jeszcze jeden port wyjsciowy. Pozdrawiam, T.M.F.

Reply to
Administrator

Najprosciej napisac samemu obsluge uarta :)

Sebasto

Reply to
Sebasto

Niby mozna, ale po co jesli byc moze najda sie gotowe rozwiazania ? Tak wiec moze ktos mi poradzi ?

Reply to
T.M.F.

Poszukaj gotowych bibliotek dla obsługi UART i wklej je do programu .

Reply to
Kaldachar

Moze to i racja. Chyba tak zrobie.

Reply to
T.M.F.

Fri, 07 Nov 2003 20:59:31 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "T.M.F." snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Sprobuj

PS: Przepraszam, kto wymyslil aby AVRy nazywac RISCami ??? Po lekturze listy instrukcji cus mi sie nie wydaje zeby takie byly ... :-) Ech kiedy wreszcie w powszechnym obiegu (czyt. "w sklepiku za rogiem") pojawia sie tanie uC na rdzeniu x86 ?

Reply to
BLE_Maciek

Ale wiesz - tez cykl na instrukcje.

w ok 1990 lat ? Am186, Am 386 ..

to po co ja czytasz? C nie masz ? ;-) (Atmel ponoc twierdzi ze architektura byla opracowywana pod jezyki wyzszego poziomu..)

taki sam archaizm jak 8051 ;-)

Pozdr Michal

Reply to
Michal Baszynski .

:-)

A po kiego grzyba? Toz to paskudna architektura... Trza bylo byc na pizzy, to bym powiedzial jak sie prosto dzisiaj procki dobiera :-)

Reply to
jerry1111

Czemu ? 8086 ma nienajgorsza architekture 16-bit,

386 nienajgorsze 32 bit :-)

On Behalf Of J.F.

No. I semi-sprzetowe sprzezenie do ko-procesora. Po 8-bitowcach, sam miodzik ;-)

pzdr Artur

PS A ile softu wala sie po internecie ;-D

Reply to
ziel

Tue, 11 Nov 2003 00:08:53 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Michal Baszynski snipped-for-privacy@ga.ze.ta.pl.> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Mam i wole C niz assembler, ale czasem zastanawiam sie nad zastosowaniami w ktorych niestety program w C nie wyrobi czasowo, chyba ze nie na AVRrze tylko na TMS320... :-) Np. taki generator sygnalu TV. Niestety na rysowanie jednej lini sa tylko 52us ... :-)

Faktycznie, chodzilo im o maksymalne zaciemnienie tego co jest w programie jezeli korzysta sie z asm a nie C :-)

No wiesz co :-/ ;-) 86-tka ma IMO najsympatyczniejsza architekture z prockow ktore widzialem. Fajnie by bylo moc np. za 10zl kupic uC na rdzeniu 86 (oczywiscie "full wypas": ISP, 32KBFLASH (co najmniej), watchdog, ADC, koprocesor, ze 24 linie I/O (trojstanowe oczyw :-)), przynajmniej 2 UARTy i... ech chyba wystarczy :-) )

Reply to
BLE_Maciek

Tue, 11 Nov 2003 00:52:33 +0100 jednostka biologiczna o nazwie jerry1111 <stop_this_spam_jerry1111 snipped-for-privacy@remove.wp.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ale user ...ehm... programmer friendly :-)

A jak sie dobiera ? ;-) (oprocz tego ze prosto ;-))

BTW: Wygrzebalem cus na ten ksztalt u Nationala, ale takie zabawki to nie w "sklepiku za rogiem" i nie za 5-10 zl :-(

Jak kogos interesuje to jest to NS486SXL i ... ech wkleje tutaj co ciekawsze bajery:

Features

- Intel486 instruction set compatible (protected mode only) with optimized performance

- Operation at 25 MHz with 5V supply

- Industry standard interrupt controller, timers, and real time clock

- Protected WATCHDOG? timer

- Optimized DRAM Controller (supports two banks, up to

8 Mbytes each)

- Up to nine versatile, programmable chip selects

- Up to eight external interrupts directly supported, and additional interrupt expansion through an external PIC interface

- Glueless interface to ISA-type peripherals

- Support for External Bus Masters, allowing them to access DRAM and on-chip Peripherals

- UART with IrDA v1.0 (Infrared Data Association) port

- Reconfigurable I/O: Up to 28 I/O pins can be used as general purpose bidirectional I/O lines

Chcialoby sie taka zabawke ... :-/

Reply to
BLE_Maciek

a Motke 68k widziales? szkoda ze TO u nas nie wyszlo.. (jak kazda motka zreszta)

Pozdr Michal

Reply to
Michal Baszynski .

BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_no_spam_.org> wrote: [...]

Z czemu nie jakis malutki ARM, np. phillipsowski LPC210x (to tylko fragment listy ficzerow):

o 16/32 bit ARM7TDMI-S processor. o 16/32/64 kB on-chip Static RAM. o 128 kB on-chip Flash Program Memory. 128 bit wide interface/accelerator enables high speed 60 MHz operation. In-System Programming (ISP) and In-Application Programming (IAP) via on-chip boot-loader software. Flash programming takes 1 ms per 512 byte line. o Vectored Interrupt Controller with configurable priorities and vector addresses. o Multiple serial interfaces including two UARTs (16C550), Fast I?C (400 kbits/s) and SPI. o Two 32-bit timers (7 capture/compare channels), PWM unit (6 outputs), Real Time Clock and Watchdog. o Up to thirty-two 5 V tolerant general purpose I/O pins in a tiny LQFP48 (7 x 7 mm2) package. o 60 MHz maximum CPU clock available from programmable on-chip Phase-Locked Loop. o On-chip crystal oscillator with an operating range of 10 MHz to 25 MHz.

A do tego pobor pradu rzedu 30mA przy zasilaniu napieciem 1.8V (rdzen). Ceny jakis znalazlem na sieci to ok. $7-$9, ale przy zamowieniu palety

250 szt :( No i nie w "sklepiku za rogiem" :(

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Nie żartuj. :-) O x86 można powiedzieć wszystko, tylko nie to że jest programmer friendly. :-)

Że tak powiem: phi, też mi cudo. :-) Cudo to by było gdyby rzeczywiście można to było kupić w każdym sklepie za rogiem za 10PLN. :-)

Reply to
Jan Dubiec

On Wed, 12 Nov 2003 18:24:04 +0000 (UTC), "Jacek R. Radzikowski" snipped-for-privacy@piranet.org wrote: [.....]

ARM-y to bardzo modny temat na c.a.embedded, a ostatnio w/w Philipsy. Jak dla mnie największą zaletą jest duża ilość wewnętrznego SRAM-u i przyzwoita ilość Flash-a - IMO ciężko jest znaleźć taki uC. Wiesz może czym różni się rdzeń ARM7TDMI-S od ARM7TDMI? Chodzi mi po prostu o to, czy będzie do niego pasować standartowe ARM-owe gcc & co..

[.....]

Czy w PL można wogóle gdzieś kupić próbki tej kostki?

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

a czemu nie :-) tyko problem polega na tym, ze te co maja FLASH-a sa jak na razie zwykle w obudowie typu BGA :-(

nigdy.. z calym szcunkiem dla Philipsa, ale polityke informacyjno-dokumentacyjna maja do d... Zwykle w momencie zaprzestania produkcji cala dokumentacja znika i jest juz nie do dostania :-(

Pozdr Michal

Reply to
Michal Baszynski .

Niestety kostki nie znam. O samych armach slyszalem juz wczesniej, ale o ich popularnosci i wszechstronnosci dowiedzialem sie czytajac wlasnie c.a.e. Z tego co widze to ktos nawet zaprojektowal prosta plytke ewaluacyjna dla tej kostki i udostepnil caly projekt. Nie wiem niestety czym roznia sie te architektury, ale z tego co sie doczytalem to dzialaja standardowe narzedzia GNU. Zerknij sobie na

jest opis projektu.

tego niestety nie wiem:( moze bedzie miala elfa czy ktos podobny. A tak w ogole to chetnie bym pobawil sie jakims armem. Ale niestety na tak czasochlonne hobby na razie nie moge sobie pozwolic :( (a i tak zakolejkowanych mam kilka innych projektow w roznym stadium realizacji:)

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Akurat ten maluch jest w LQFP48 :)

Hm, dobrze wiedziec. Ale na razie, jakby co, mozna sobie poczytac. Zreszta zerknij sobie na

porownaniu do innych armow jest dosc tani i jak na te cene prezentuje sie calkiem niezle. Najwieksza wada to to, ze ucLinuxa raczej na nim sie nie ruszy i trzeba wszystko samemu pisac od zera:)

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski