TV-SAT...slaby sygnal cyfry

Witam. Mam problem z sygnalem cyfry. Dekoder "nie widzi" sygnalu niektorych programow. Co ciekawe lista tych programow zmienia sie zalerznie od pogody sily wiatru itp... raz naprzyklad nie widzi animal planet, a widzi canal+ a innym razem odwrotnie.

Mam zainstalowany standardowy zestaw cyfry, tzn.: antena 60cm konwerter samsung (chyba).

Myslalem zeby zmienic antene na 90, czy to pomoze? Jeszcze jedno pytanie: czy konwerter musi byc wycelowany w srodek czaszy? Mam antene 90, ale ramie do konwertera jest troche za krotkie moim zdaniem.

Pozdrawiam Czarek

Reply to
Czarek

  1. Sprawdź, czy masz dobrze umocowaną antenę.
  2. Obróć odrobinę (ok. 10-15 stopni) konwerter w lewo - transpondery, z których korzysta syfra+ niezbyt dokładnie trzymają poziom :-(
  3. Można dokupić wzmacniacz wpinany w kabel antenowy - daje on trochę krótsze czasy zaników sygnału.