Tranzystor GC

Witam serdecznie...mam pewien schemacik ARW, w miare prosty, tyle ze pochodzi on z roku 1972 i to z prasy zagranicznej, sa tam tranzytory o oznaczeniu GC121 i takich juz nie moge dostac w sklepach, nie wiedza tez za duzo o zamiennikach do nich, nawet nie chca szukac, tyle co mi sie udalo dowiedziec ze jest jakis odpowiednik AC188, cos AC..~150...moze ktos ma jakis sprytny katalog i moze mi to sprawdzic: w opisie do nich znalazlem tylko, ze ma to strukture Ge-P, prad 0,15 A, napiecie 25V, no i tyle, moze bez problemu da sie je zastapic jakims BC dzisiejszym, moge komuś wyslac caly ten schemat i jak ktos sie dobzre na tym zna to moze zaproponuje jakies rozwiazanie zastepcze...dzieki z gory za odpowiedz

Reply to
"Łukasz.B"

----- Original Message ----- From: "Łukasz.B" <lukaszb01@DO_WYWALENIA.o2.pl>

To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Wednesday, October 26, 2005 5:48 PM Subject: Tranzystor GC

To jest tranzystor germanowy, obecnie już dawno nie produkowany. Powinien podejść krzemowy dowolny. Niestety różni się od germanowego tym że napięcie baza-emiter ma 0,6V (germanowy 0,2V) Jeżeli to będzie niekrytyczne, to będzie działać.

Władysław

---------------------------------------------------------------------- INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>>

Władysław Skoczylas

trzeba pewnie jeszcze przeliczyć punkty pracy. Wrazie co jakieś germanowe jeszcze mi się po szufladzie pałętają. AC188 powinno się tam wałęsać. Ale takie rozwiązanie bym robił tylko, jak jest się zwolennikiem nostalgii. Jakbyś chciał, to się zamelduj.

Waldek

Reply to
Waldemar

Łukasz.B napisał(a):

Najlepiej to przelicz punkt pracy układu dla tranzystora krzemowego i po kłopocie. A jak chcesz zostawić oryginalne rozwiązanie to tranzystory AC188 widziałem jeszcze jakiś czas temu w ofercie TME.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr