Termotransfer poraz n-ty. Czyli folia jest najlepsza :)

Witam! Męcząc się z termotransferem gazetowym, przeczytałem na elektrodzie o robieniu termotransferu na folii do drukarek laserowych(pomyłkowo kupiłem na allegro folię do plujek) i spróbowałem na tej plujkowej, efekty przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Użyłem folii IBM dokładnie takiej:

Płytkę przeszlifowałem papierem ściernym 1200. Metoda żelazkowa (żelazko ustawione w połowie miedzy 2 a 3 kropkami, dociskanie rekawicami kuchennymi). Pierwszy raz był nieudany odklejałem folię na ciepło. Drugi też nie bardzo ponieważ słabo się przyłożyłem do "prasowania" nie wszędzie dobrze folię docisnąłem. Za trzecim razem płytkę przetarłem zmywaczem do paznokci na acetonie, porządnie docisnąłem i tyle zostało tonera na folii:
Po prasowaniu wrzuciłem gorącą płytkę do wody z mydlinami po myciu rąk. Folia odeszła bez problemu po 10 sekundach trzymania w wodzie, żadnego p@! $%&a się ze zdrapywaniem papieru itp. Płytka podczas wytrawiania(dla lubiących bąbelki):
Płytka po wytrawieniu:
Jak dla mnie bomba używam HP LJ4Plus i dupnego tonera i dało radę. Toner jest tak kiepski że musiałem dwa razy drukować ten sam wzór na tej samej folii. Na gazetach menstruacyjnych ten patent mi nie wychodził były przesunięcia. Nie trzeba suszyć papieru. Jak dla mnie bajka.

Robię właśnie wydruki testowe na papierze, by sprawdzić czy folia nie zrobiła krzywdy drukarce. Wygląda na to że nie :)

Pozdrawiam Bo(o)t manager

Reply to
Bo(o)t_manager

Przeciętny papier kredowy jest tańszy, więc po co przepłacać :) ?

W moim kredowym po odejściu nie zostaje nawet ślad po tonerze.

Reply to
Sebastian Bialy

Dnia Mon, 20 Oct 2008 17:02:31 +0200, Sebastian Bialy napisał(a):

Bo kredowy leży na szafie kupiłem go na początkach swojej zabawy z termotransferem. Gruby skubaniec zaciął się raz w kafejce w laserze to mi ochota przeszła, zresztą mój hp'ek tez go nie trawi. Szybkość uzyskanych efektów mnie urzekła, on sam odchodzi od płytki :) Poza tym manualnie jestem średnio zdolny, a ten papier daje mi +10 do zdolniachy :)

Reply to
Bo(o)t_manager

Ustaw drukarę do druku na "folii"

Reply to
PH

Dnia Mon, 20 Oct 2008 17:02:31 +0200, Sebastian Bialy napisał(a):

Ja ostatnio używałem ulotek reklamowych jakiegoś banku - wypróbowałem i zgarnąłem od razu wszystkie które leżały na klatce ;-) Mam też jeden sklep który daje dobry papier - tylko niestety rzadko się reklamują. Kredowy i tak bym musiał kupić przez sieć po okolicznych papierniczych ani śladu.

Pozdrawiam, Henry

Reply to
Henry(k

Ja próbowałem na papierze spod naklejek - nic nie zostaje, ale nie na każdym się to udaje - na niektórych toner wcale się nie łapie i można sobie pobrudzić wałek utrwalający.

Mirek.

Reply to
Mirek