Telewizja na kartę, anteny i dylematy z tym związane.

No i do jednej anteny można podłączyć kilka -kilkanaście odbiorników i każdy może oglądać jakikolwiek kanał, który odbiera antena. :-)

Reply to
nom

Użytkownik "Dus" snipped-for-privacy@plusnet.pl napisał w wiadomości news:geqbc1$c9n$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

Lepsze, połaczenie zalecane

2 szt dobrane do srednicy kabla
1 szt w środek :) , jeśli nie można kabla bez łączenia (byłoby lepiej)

Nie przesadzaj ;) czasem może sie zdarzyć potrzeba kilku stopni w góre (eliminacja zkłóceń).

Jak wzmacniacz, to nie pasywny... W antenie (siatkowej i nie tylko) moze siedzieć symetryzator (stanowiacy zresztą zwarcie dla ewentualnego zasilacza). Streszczając, do prób pozostałości poprzedniej instalacji precz (włącznie z wtyczką do TV)! z wyjatkiem kabla.

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Wmak napisał tak:

Telewizora pozbyłem się w roku 1981, jakoś tak w lecie to było, więc nie ze wszystkim jestem na bieżąco.

Faktycznie. Nie 2, tylko 11 -- pamiętałem, że któryś z tych dwóćh zlikwidowano, nie pamiętałem który. Siódmy kanał jest około dwóch oktaw wyżej od drugiego, co oczywiście ułatwia konstrukcję anteny. Ale nawet konstrukcja anteny na całe pasmu UHF to trochę co innego niż antena na jeden konkretny kanał.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Jarosław Sokołowski pisze:

Aha. Czyli analoga wyłączą tradycyjnie 13.12, a cyfrę oddadzą do eksploatacji tradycyjnie za pół roku.

Reply to
Tomek

Dnia Tue, 4 Nov 2008 21:31:19 +0100, Dus napisał(a):

Tak. Dach (ceramiczny) w przypadku śniegu czy deszczu nieźle tłumi.

Poziomnica raczej zbędna chyba że ktoś ma scentrowane oko :) Notabene, czasem ustawia się antenę nie tyle na silny sygnał co na słabe zakłócenia. Ja w mieście ustawiam każdą antenę lekko (5-10st) "pod górkę".

Gdzie wyczytałeś że on jest pasywny?

Reply to
Jacek Maciejewski

Wywnioskowałem z braku gniazda zasilającego, ale nie pomyślałem wcześniej o zasilaniu przez kabel.

- Dus

Reply to
Dus

Użytkownik "Dus"

ale ta antena nie odbierze TVP1 (kanały 6-12) Ja założyłem wsi antenę Sowar - do TV analogowej i cyfrowej

dwoma pokrętłami do regulacji wzmocnienia (VHF i UHF) i też wisi na strychu skierowana w stronę bocznej ściany (nic jej nie przeszkadza że nie jest na zewnątrz) - odbiór mam lepszy niż w Warszawie

*** blad ***
Reply to
blad

Wazelinka. Jeszcze mi brakuje stwierdzenia w stylu że np. normalnie stosuje się sygnał tak o 1.5 EV słabszy albo jakoś podobnie wyrażonego (mogą byc wielkosci gwiazdowe).

:) (nie, jakoś szczególnie nie mam nic przeciw, spodobało mi się :D a porównanie do fletu prostego narzuca się wręcz automatycznie!)

pzdr, Gotfryd

Reply to
Gotfryd Smolik news

Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości news:gerr3h$i69$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Hm, co człowiek to inna opinia, zatem spróbuję też pod dachem ;)

Co do kanałów - pisałem wyżej, że: Nadajnik koło Ślesina:

  1. Polsat, k. 58 (767,25 MHz), 100kW
  2. TVP INFO Poznań, k. 30 (543,25 MHz), 20kW
  3. TVP1, k. 22 (479,25MHz), 200kW
  4. TVP2, k. 34 (575,25 MHz), 20kW

Zatem u mnie najniższy kanał to 22, nie potrzebuję anteny VHF. (prawda?)

- Dus

Reply to
Dus

Pan Gotfryd Smolik news napisał:

To naprawdę jest dzisiaj tak niespotykane i budzi zdziwienie? Tam, gdzie mowa o częstotliwościach i potrzeba przedstawienia logarytmicznego, wygodnie jest używać pojęcia oktawy. Kiedyś było to powszechnie stosowane pojęcie.

Ogromnie się cieszę, że mam swój udział w poszerzaniu wiedzy i upowszechnianiu dobrej i wygodnej terminologii.

Jeśli chodzi o dipol antenowy, to ja bym raczej szukał analogii wśród fletów poprzecznych.

-- Jarek

PS Gdybym napisał na przykład, że odstęp międzykanałowy to mniej niż jeden półton, to by dopiero była osobliwość

Reply to
Jarosław Sokołowski

a podliczyles juz koszty? Musisz miec na uwadze, ze w 2009 roku (pewnie) uruchomia naziemna tv cyfrowa i "uklad sil" sie zmieni. Ja bym na twoim miejscu zbyt wiele nie inwestowal w anteny.

Najprosciej jest wziac Polsat Cyfrowy, tuner za 99 zl i pakiet Mini za ca 10 zl/miesiac.

koszty:

tuner 99 zl czasza+2 konwertery+kabel 100 zl montaz 100 zl

i masz wszystkie podstawowe polskie programy koszt ogladania za 24 miesiace:

satka 300 zl abo 240 zl

razem 540 zl/na 24 miesiace - czyli ca 23 zl/miesiac

a z naziemnej ???? pewnie mniej programow a efekt moze byc mizerny. No wlozysz tu duzo swojej pracy, no chyba ze "usmiech tesciowej bezczenny, a wszystko zaplacisz karta MasterCard".

Reply to
adresss

a o telewizji to chyba lepiej na pl.rec.telewizja

Reply to
adresss