Tanie LCD 2x16 na 3 V

Witam,

Projektuję układ z wyświetlaczem 2x16 znaków i mam problem czy zasilać go bezpośrednio z baterii (3 V) czy wstawić przetwornicę na 5 V. Myślę o zastosowaniu tańszego modułu który jest zgodny z HD44780 (pełno tego na Allegro). Sam HD44780 może działać przy niższych napięciach, ale czy te tańsze moduły LCD będą działać przy napięciach 2,7-3,3 V (w dokumentacji mają napisane 5 V)? Czy przy 3 V trzeba jakiś dodatkowy układ do kontrastu/podświetlenia?

Pozdrawiam, Łukasz.

Reply to
Łukasz Góralczyk

Łukasz Góralczyk pisze:

Szukasz wróżki? Przecież nikt ci nie da gwarancji, że każdy jeden produkowany sterownik będzie działał bezbłędnie przy napięciu spoza zalecanego zakresu.

Będzie ci potrzebne ujemne napięcie, żeby uzyskać napięcie kontrastu około -4..-6V w stosunku do napięcia Vcc. Jak masz w układzie jakąś przetwornicę napięcia, pompę ładunkową (max232?), wolny PWM w procesorze, albo kilka wolnych bramek, to możesz na paru diodach i kondensatorach wytworzyć napięcie ujemne.

Reply to
Zbych

On Tue, 18 Aug 2009 16:36:55 +0200, Zbych wrote: [ciach]

Bardziej chodziło mi o to jak bardzo wiarygodne jest to 5 V które piszą producenci. Z moich dalszych poszukiwań wynika że jest wiarygodne bo są specjalne wersje na 3 V które mi się udało znaleźć (cena też atrakcyjna).

Reply to
Łukasz Góralczyk

Łukasz Góralczyk pisze:

Kieruj się dokumentacją konkretnego wyświetlacza. Jeżeli producent napisał, że trzeba go zasilać 5V to tak zrób; nie myśl o tym, że niektóre egzemplarze pójdą i z niższego napięcia (bo jak zmienisz temperaturę to np. przestaną działać). Przetwornica 3->5V to jeden malutki scalak LM2621MM, jeden dławik, jedna diodka i kilka innych drobiazgów. Zajmie razem może 1 cm^2.

Reply to
Adam Dybkowski