Sterowanie wyświetlaczem LCD firmy SDEC

Kupiłem dzisiaj wyświetlacz LCD, matryca 2x16 lini, podświetlany i w ogole. Jest to model SSC2B16ULGY. Teraz mam problem, bo nie było do niego dokumentacji żadnej, na necie na oficjalnej stronie producenta opisane są tylko oznaczenia kodowe, opisy wyprowadzeń, parametry i wymiary. Ani słowa o sterowaniu.

Jak mam go wysterować?

Szukałem w achiwum ale nic konkretnego nie znalazłem.

Reply to
Panoramix

najprawdopodobniej jest to lcd ze sterownikiem HD lub zgodnym... poszukaj o takich wlasnie steorownikach...

Takie wyswietlacze maja 16 wyprowadzen (jezeli z podswietlaniem)... a Twoj?

Pozdrawiam

Reply to
BYRRT!

czytaj uwazniej :)

CONTROLLER: NT3881 OR EQUIVALENT; to ten kontroler chyba jest kompatybilny z HD44870; /ale reki sobie uciac nie dam :)

dlatego sprawdz opis, np ten:

tam jest wszystko napisane; /napiecia, rozkazy, co/kiedy podac na jaka linie aby uzyskac to co sie chce :)

Użytkownik "Panoramix" <panoramix snipped-for-privacy@BEZSPAMUPROSZEo2.pl napisał w wiadomości news:cv62b1$6hh$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Z pobieżnego przeglądu strony producenta

wynika, że wszystkie znakowe SDEC-e mają kontroler Novatech NT3881 ( π*drzwi) zgodny z HD44780. Układ wyprowadzeń też typowy - 14+2 piny (15,16 - podświetlenie). Dokumentację do HD44780 znajdziesz bez problemu. Poszukaj chociażby "LCD MODULE FAQ". Polskich stron też jest od groma.

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w wiadomości news:421723d7$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

Marek Dzwonnik

no to prawie napewno jest zgodny z HD... poszukaj wyprowadzen w sieci - jak nie odezwij sie na maila

Pozdrawiam

Reply to
BYRRT!

Dzięki wszystkim. Teraz juz powinienem sobie poradzić :)

Reply to
Panoramix

W artykule <cv62b1$6hh$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl> Panoramix napisał(a):

Chodzi na 100% jak HD44780. NA 15-16 jest podświetlanie.

Reply to
Krzysztof Piecuch