Sterowanie silnikiem krokowym 5-fazowym.

Witam,

Mam coś takiego:

Silnik korkowy VEXTA (DC 2A / 0.5ohm / 500 kroków / 5-faz ).

Pytania:

  1. Czy to jest możliwe, że nepięcie na pojedynczym uzwojeniu ma być 1V ?
  2. Czy mogę zakładac, że układ faz jest w formie pentagramu ? (nie byłem w stanie miernikiem stwierdzić wyraźnych różnic rezystancji "w kabelkach")
  3. Czy może jakiś schemat sterownika, przykład czy "cuś" :) ?

Dziekuję i pozdrawiam, Grzegorz K. [wawa]

Tomasz Bednarz

Tomasz Bednarz napisał(a):

Dzięki, w końcu kupiłem rezystory 1ohm / 5W połączyłem do 12V i jakoś się ryszyło :)

Ale jak dopasować tranzystor do takiego rodzaju obciążenia - uzwojenie silnika - to jesc ze nie wiem :) - ale to już chyba na osobny post.

Dziękuję i pozdrawiam, Grzegorz Kępiński

Reply to
Grzegorz K. [wawa
Reply to
Tomasz Bednarz