Stabilność oscylatora ATMEGA8

Jak to jest ze stabilnością wewnętrznych oscylatorów ATMEGA8 ? Nie natknąlem się na opis tego... 1MHz jest chyba stabilniejszy, może mnie ktoś oświecić jeśli wiecie jak to jest?

Reply to
Piotr Pitucha

Użytkownik Piotr Pitucha napisał:

W pdf'ach zdaje się były śliczne wykresy.

m.

Użytkownik "Piotr Pitucha" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d1uhea$83k$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

:( niespecjalnie wesołe te kreseczki :( Trzeba będzie jednak wkleić rezonatorek :( a zostawało mi dwie końcówki do użycia, trudno, życie jest brutalne.

Reply to
Piotr Pitucha

Dolaczam sie do pytania, zrobilem stoper na Atmege8: timer0, prescaler

1/8, licznik ustawiam na 131, i wychodzi ze 1 overflow to 0.001 sek. Zegar wewnetrzny 1 Mhz (zadnych fusebits nie zmienialem)

Sprawdzalem,ze stoperem recznym i wyszlo, ze na 7200 sekund mial opoznienie rowne 3,041%. Wiec gdzie to deklarowane w pdf 1% bledu???

pozdr

Reply to
MarcinB

Proponuje przeczytac w datasheet rozdzial "Calibrated Internal RC Oscillator" (u mnie na str.28). W skrocie: producent gwarantuje +/-3% @ 5V i

25"C. Dokladnosc ~1% przy roznych napieciach i temperaturach mozna osiagnac stosujac metode kalibracji opisana w nocie aplikacyjnej (nie podano numeru). TG

Tak, ale producent podaje takze (str.28), ze dla 1 Mhz dokonal kalibracji i odpowiednie nastawy sa ladowane w czasie startu uC do OSCCAL, mozna te nastawy nadpisac, ja tego nie robilem, wiec ten 1 procent powinien byc :-)

pozdr

Reply to
MarcinB