Spawanie zamiast lutowania w energoelektronice

Zgrzewanie jest coraz powszechniejsze. szczegolnie w przemysle okolo-samochodowym. Koncowki kabli szczotek, diody w alternatorach, regulatory, baterie elektryczne. Jak oni to robia to nie wiem - ale albo jakas mikrozgrzewarka termiczna, a moze ultradzwieki ?

A swoja droga - wydaje mi sie ze powinies dac rade zalutowac.

Na przykład do zgrzewania i mikrospawania w jubilerstwie od niedawna stosuje się super miniaturowe palniki typu TIG w osłonie argonu, ostatnio te metody dostały nowego zastrzyku technologii.

Reply to
Padre_peper
Reply to
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Witam,

Mialem okazje widziec jak sa laczone wiazki w samochodach. Polaczenie kilku przewodow w tzw. "splice" jest robione zgrzewarka ultradzwiekowa. Zlozone przewody za sciskane w stalowych szczekach, z krorych jedna wibruje. Dokladnych czestotliwosci nie pamietam, ale faktycznie piszczalo - czyli jeszcze slyszalny zakres. Jedna ze szczek jast "zabkowana" co pewnie pomaga mechaniczenie poruszac zylami w przewodzie.

Samo polaczenie jest zaskakujaco mocne - zeby rozwerwac rekami polaczone tak przewodu 1.5mm2 potrzeba sie postarac. Rezystancja takiego przejscia to tez pojedyncze miliomy.

pozdrawiam, Marcin

Reply to
mbawolski

Jacek "Plumpi

Jacek "Plumpi" pisze:

No właśnie - mikro-TIGi o których pisałem w tym wątku :)

Reply to
Padre_peper