Smart TV

W dniu 21.12.2020 o 09:04, spider pisze:

W roli ciekawostki... Do radia był, to może i do TV kiedyś będzie:

mrvtktjv

w czasach telewizji analogowej jak zaczynały się reklamy to ginął na chwilę sygnał synchronizacji i były urządzenia, które to wykorzystywały (wtedy jeszcze nie do blokowania reklam tylko pomijanie ich podczas nagrywania na magnetowid)

dzisiaj można by spokojnie sprawdzać występowanie logo stacji. Chyba tylko na kilku programach logo nie znika podczas reklam.

Niestety większość programów telewizyjnych to jeden wielki product placement a to już troche trudniejsze do wykrycia :-)

c.

Reply to
Cezar

W dniu .12.2020 o 13:02 mrvtktjv snipped-for-privacy@mp107.ct.pl> pisze:

Były takie próby :) To się nazywało ShowView.

Planowano w telegazecie zamieszczać kody programu, żeby magnetowidy mogły automatycznie nagrywać audycje z uwzględnieniem przesunięć czasowych, ale też z pominięciem przerw reklamowych. Miało to także ułatwić programowanie magnetowidu. W praktyce powstały urządzenia z ShowView, gazety nawet umieszczały kody dla poszczególnych programów, ale stacje nie umieszczały w telegazecie kodów programu. Efektem było tylko ułatwienie programowania (kod zamiast zestawu danych o programie i audycji), ale nie było mechanizmu uwzględniania przesunięć czasowych i wycinania reklam. To ostatnie było powodem naturalnej śmierci systemu - nikt nie chciał wycinać reklam.

Reply to
Trefniś

Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rroick$1f6$ snipped-for-privacy@dont-email.me... W dniu 18.12.2020 o 17:45, J.F. pisze:

Ja mysle, ze sie od razu nie da. Tzn producent moze i jedna aktualizacje zrobi, a wiecej nie.

I teoretycznie mozna zaisntalowac jakas niezalezna dystrybucje ... ale to chyba teoretycznie ...

W poniedziałek, 21.12.2020 o 09:04, spider napisał:

Zainstalujesz, a po przełączeniu telewizora na ulubiony kanał, ukaże się komunikat na pół ekranu: "Pokazywanie gołych lasek to nasza pasja. Prosimy, doceń to i jeśli używasz Adblocka, wyłącz go". A pod tym - pole do kliknięcia: "OK, chcę oglądać filmy na kanale "Duże oczy" i dodać kanał "Duże oczy" do wyjątków Adblocka", tak jak to się już dzieje w serwisach internetowych. Nie klikniesz, to do widzenia. He, he.

Tęsknota za oglądaniem komercyjnej telewizji za frajer, to atawistyczne pragnienie u sierot po PRL-u. A w kapitalizmie nie ma nic za darmo: chcesz oglądać telewizję prywatną bez abonamentu - płać poprzez oglądanie reklam. Proste jak budowa cepa. He, he.

Reply to
collie

W dniu 2020-12-21 o 18:09, collie pisze:

Zastanawiająca jest tylko wiara reklamodawców, że ktokolwiek zwraca na nie uwagę i płacą. A może się mylę?

Reply to
t-1

W poniedziałek, 21.12.2020 o 18:25, t-1 napisał:

Może. Zastanawiająca jest bowiem wiara oglądaczy TV, że jeżeli nie zwracają uwagi na reklamy - rozmawiając w tym czasie z domownikami, bawiąc się z dziećmi, z psami, robiąc sobie kawę w otwartej kuchni, czy nawet wykonując szybki numerek przy włączonym telewizorze - to do ich głowy reklama nie dociera i nie ma zupełnie wpływu na ich późniejsze zachowania w supermarkecie. A tymczasem coraz częściej mówi się o przekazie podprogowym w TV i o możliwości przetwarzania przez mózg sygnałów, które nie są dostępne naszej świadomości. To spiskowa teoria? Może.

Reply to
collie

W dniu 2020-12-21 o 20:11, J.F. pisze:

Na to AddBlock akurat działa. Zacznij stosować. Jest inny problem jak na razie nie do obejścia. Nagrywający materiał w jego środku zachęca do zakupu czegoś czy skorzystania z rewelacyjnej oferty czegoś tam. I to już tylko ręcznie można przewinąć.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

Moim zdaniem nie warto. Warto za to przeznaczyć stosunkowo niewielką kwotę na zakup Chromecasta. Ładnych parę lat temu kupowałem nowy telewizor. Postawiłem wtedy na model Samsunga wyposażony w funkcje internetowe (termin "SmartTV" dopiero się wtedy przyjmował). Podpiąłem telewizor do sieci lokalnej (jeszcze przez Ethernet) i początkowo było całkiem fajnie. Działała aplikacja YouTube, działała aplikacja TVP VoD, działała iPla i kilka mniejszych serwisów z mediami. Ale już po roku czy dwóch zaczęło się psuć - pierwszą większą stratą był fakt, że po zmianie API przestał działać YouTube. Teraz nie działa już chyba żadna z aplikacji. I dla mnie to żadna strata, bo mam Chromecasta. Gdy kupowałem telewizor to urządzenie jeszcze nie istniało. Gdybym dzisiaj kupował nowy odbiornik, po prostu odpuściłbym sobie opcje internetowe i przełożył Chromecasta. :)

Reply to
Atlantis

W dniu 21.12.2020 o 13:53, Trefniś pisze:

Miałem magnetowid co to obsługiwał, pilot miał czytnik kodów kreskowych.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 21.12.2020 o 18:25, t-1 pisze:

Ja już tak mam, ze całkiem nie zwracam uwagi. A w sklepie staram się wybierać to co nie jest reklamowane, ale czasem nie da rady.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 21-12-2020 o 13:53, Trefniś pisze:

ShowView to był tylko kod cyfrowy zamiast wpisywania daty i godziny początku i końca programu do nagrania.

System włączania nagrywania na podstawie nadawanej sygnatury programu, a nie sztywno na zaprogramowany czas, nazywał się VPS. Sygnał VPS był przesyłany w sygnale telewizyjnym podobnie jak telegazeta.

VPS i ShowView były od siebie zupełnie niezależne, ale mogły współpracować. VPS był chyba nawet wcześniej wymyślony niż ShowView. VPS na pewno działał w Niemczech. VPS nie został uruchomiony w Polsce, chociaż były takie przymiarki. Zapewne chodziło o łatwe omijanie reklam.

ShowView był używany w Polsce. Najpierw były to ciągi cyfr, umieszczane obok spisu programu TV w papierowej gazecie, do wklepania do magnetowidu. W późniejszym okresie pojawiły się piloty zdalnego sterowania z czytnikami kodów kreskowych i w gazetach pojawiły się też wydrukowane małe kody kreskowe. Wszystko to umarło razem z odejściem od magnetowidów. Teraz nagrywanie można sobie włączyć w telewizorze z poziomu EPG.

yabba

Reply to
yabba

W dniu 22.12.2020 o 15:13, yabba pisze:

I też się nagrywa bez ostatniej minuty, jeśli emisja się opóźni.

MJ

Reply to
Michal Jankowski

W dniu 18.12.2020 o 16:32, J.F. pisze:

Jakbyś rozpatrywał zamiast "smart" toshibowskie "place" to też nie polecam. Po paru latach pozostaje golec na którym można co najwyżej przerzucać kanały TV.

Reply to
trybun

W dniu .12.2020 o 14:18 Cezary Grądys snipped-for-privacy@wa.onet.pl> pisze:

A bodaj w GW widziałem kody (ASCI, bez kodów paskowych) do wprowadzania. Znacznik programu w telegazecie był nie do przeprowadzenia, bo reklama jest ważniejsza od programu :)

Reply to
Trefniś

W dniu 22.12.2020 o 15:13, yabba pisze:

W ogóle to za te kody do drukowania właściciel algorytmu brał całkiem konkretną kasę. :)

MJ

Reply to
Michal Jankowski

W dniu 2020-12-21 o 09:04, spider pisze:

Ja mam. :-) TimeShift od Netii :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 21.12.2020 o 20:11, J.F. pisze:

Reklama nie zawsze działa od razu. Za ileś miesięcy będziesz kupował jakiś gadżet i z kilku podobnych wybierzesz ten "bardziej znanej marki" a nie "jakiś noname" marki o której w życiu nie słyszałeś. Skąd różnica? Bo leciała reklama, na którą "nie zwracałeś uwagi" :)

Reply to
SW3