SIEC BEZPRZEWODOWA-pytanie

nie wiem czy dobrze trafilem (jezeli nie to poprosze o nazwe innej grupy blizszej temu pytaniu).

zamierzam kupic karte WLAN i mam watpiwosci czy karta nawet przy uzyciu anteny bedzie wzasiegu drugiej karty znajdujacej sie ok. 60m od mojego miejsca zamieszkania jezeli na ich drodze stoi kamienica.

czy na drodze moga byc przeszkody. jakie sa zaleznosci

dziekuje

Reply to
karol.m
.:..:::maZzGi::.:..

| | | | | (*) | | | | | | tak oto wyglada | | moj problem :) | | | | | |

---------------- ---------------

--------(*)----- --------------- ja | | | |

Reply to
.:..:::maZzGi::.:..

.:..:::maZzGi::.:.. naskrobał:

Nooo... dosyć nieciekawie. Nie masz od czego odbić, możesz liczyć tylko na ugięcie/rozproszenie na krawędzi. Tylko eksperyment da ci jasność.

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Sebastian Kitlinski

Tyle ze ten Dlink ma tylko 32mW na wyjsciu niby to tylko 60m ale jak ma skorzystac z odbicia sygnalu od scian to lepiej kupic BEF'a Linksysa, ktory ma 100mW na wyjsciu. Ponadto mozna podciagnac koncentryk na dach do anteny dookolnej - patykowej, lub zamontowac AP na dachu w szczelnej puszcze a na dol dac skretke. Wowczas nie ma problemu z podlaczeniem nastepnych osob :-) A jezeli ma byc to tylko polaczenie punkt - punkt bez mozliwosci rozbudowy to polecam 2 karty radiowe i tyle. Ja akurat uzywam WUSB11 ver. 2.6 Linksysa przerobione na zewnetrzna antene, ktore charakteryzuja sie bardzo dobra czuloscia w stosunku, do niektorych kart na PCI.

pozdrawiam

Reply to
karlos
Reply to